tisdag 20 maj 2008

Mer om Kerstin Lokrantz

Det visade sig att jag inte kollade så noga när jag sökte på Kerstin Lokrantz tidigare. Av min pojkvän fick jag tipset att ta bort Hofmann, och då dök det upp en massor!

Hon föddes 1 april 1928 och dog (tyvär) 20 maj 2005 (alltså idag exakt tre år sen!).

I sitt liv hann hon iallafall med mycket, hon skrev flera böcker om mode och handarbete, bl a "Förklädesboken -gamla och nya förkläden att sy själv". Hon ansåg tydligen förklädet "som det idealiska plagget eftersom det är dekorativt, praktiskt och hygieniskt." Smart! Jag ska kolla efter den.

Sen var hon också statister i en del filmer, som t ex Hasse och Tages "Ägget är löst".

Tänk vad man kan hitta på nätet va!



Klippdockillustration av Kerstin Lokrantz för Damernas Värld. Om ni vet ytterligare något, hör av er!

Med vänliga hälsningar,

Miriam

Inga kommentarer: