tisdag 17 juni 2008

Snäll-present!

(och lite ris)

Helt utan anledning fick jag den här jättejättefina hatten av min storasyster idag. 30 kronor från Myrorna! Rent otroligt pris, sen de höjt de övriga priserna katastrofalt. (helt plötsligt kostade alla klänningar 200:- och uppåt) Jag kan förstå att en utvald, liten second hand-butik i Stockholm tar mer för sina kläder, för då är det någon som ska leva på det osv, men en välgörenhetsorganisation! Då är poängen meningen att det ska bli pengar över till behövande, jo visst, men det är väl också meningen att att det som inte har så mycket pengar här och nu ska kunna köpa billigare kläder? (och då tänker jag inte på mig själv) När en klänning kostar 250:- på Myrorna kan man ju lika väl gå direkt till H&M och få den för 149:-. Nej, aja baja Myrorna, ni är en välgörenehtsorganisation och hos er ska alla kunna handla, oavsett månadslön.

Men Puss på min syster iallafall! Tack!

(ta en titt på hennes blogg också, om ni vill ha ett gott skratt! länk till höger)

Med vänliga hälsningar,

Miriam

1 kommentar:

Anonym sa...

Som Kupans möbelbutik uppe på Ersboda, så sjukt dyrt! "Titta vilken fin lampa -oj, 2500 kr" och alla de finaste möblerna och sakerna använder de som skyltexemplar som inte är till salu...