onsdag 26 januari 2011

Salongsbesök
Igår förmiddag var jag hos Sarah/Retroella, och min hiskeliga utväxt fick sig äntligen en ordentlig omgång!
I en sån här fin salong vill man sitta länge...
Först; uppljusning av utväxten och guldig toning på längderna.
På väggarna sitter fina gamla reklambilder att inspireras av, som den här, för herrarna;
Stiligt!

Överallt finns det tjusiga saker att titta på!

Sarah själv är också riktigt inspirerande.

När mitt hår blivit färgat, klippt och lagt såg jag ut såhär...

...och idag när jag tog ut lockarna (dock ännu oborstade) såg det ut såhär. Jag är väldans nöjd!

A day at the hairsaloon

Yesterday I visited Sarah/Retroella's new hairsaloon, and finally got my hair cut and dyed. The saloon was full of lovely interiors and pretty things, such as old commercial posters and porcelain doll-heads. Sarah looked lovely and my hair turned out really, really good! If you visit Stockholm -visit Sarah.

Med vänliga hälsningar,

Miriam

15 kommentarer:

amanda löwenberg sa...

Åh så snyggt!

A sa...

Du är så jättejättesöt!!! Älskar frisyren.

Lisa sa...

fint!

Miss Margarita sa...

Fantastisk salong! Og utrolig søt frisyre :)

Kaylovesvintage sa...

I have to go there one day ,what a wonderful shop

Riikka sa...

Your hair looks SO cute!

Andi B. Goode sa...

Your hair looks wonderful and that place looks like my dream! Sigh.
-Andi x

Etikett Emelie sa...

Så underbart! Det blev riktigt riktigt fint! Kanske borde gå dit en dag?

Förresten, fick senaste numret av Minnenas Journal igår, och blev väldigt glad när jag såg att du var med igen! Bilderna på dig var jättebra!

Malin sa...

så underbart fint! hur tusan får man luggen sådär vacker?

Samara sa...

Jag fick också Minnenas Journal idag :)

Michaela sa...

ditt hår är fantastiskt fint!

Sara Thörnlund Persson sa...

Åh vad gulligt med det lockiga! :)

Villa Björkebo sa...

Åh, du är så söt som en sockerbit!
Älskar ditt hår.
ha en fin fredags kväll.
Kram Linda

Kajsa sa...

åh, vad fantastiskt fin du blev i håret!

Kristina sa...

oh la la laa! Fin färg, fina lockar, fin frisörska och vilken trevlig lokal. Förstår att du blev nöjd.