söndag 26 september 2010

Hårkurs i ateljén
En vanlig torsdag skapas det mästerliga frisyrer på Blekingegatan 20...
Instruktioner och idéer växer fram...
...locktängerna går varma....
...och finfina resultat kommer fram!
Stiligt på söta fröknar från Enviken!
En perfekt frisyr för hattbärande.
Se så duktig man kan bli på bara några timmar!
Vill du gå en egen kurs? Kolla in Madelins sida och anmäl dig till någon av höstens tillfällen!
Fler bilder och ett personligt omdöme från kvällen finns dessutom här hos Fröken Pralin.
I visited my friend Madelin's 40s hairstyling-workshop this thursday, and it was really fun! Everyone was really ambitious and inspired, and every style turned out beautifully. Just look at the pictures above!
If you are in Stockholm, and want to visit a workshop yourself, click here to come to Madelin's blog and sign up.
Med vänliga hälsningar,
Miriam

6 kommentarer:

amanda löwenberg sa...

Åh så snygga frisyrer! Jag bara undrar, hur långt hår måste man ha för att få till en snygg frisyr, för jag har en page som går ungefär i linje med käken och skulle vilja kunna sätta upp det... Fint inlägg!

Lisa sa...

finfina frisyrer!

Erika sa...

Vad kul att se dina bilder! Det var en riktigt rolig och lärorik kväll! Alla blev så fina!

Unknown sa...

Så flott, tenk så fine var de på håret før. Dere må jo ha det så gøy.

MissMadelin sa...

Ju längre hår du har desto mer kan du göra, men en page kan man göra en hel del med.

//Madelin

lotta sa...

Hittade din blogg av en ren tillfällighet.Numera är jag en trogen läsare.Jag blir så glad av alla vackra bilder.Hade jag varit yngre så hade jag själv kanske börjat med den här stilen.MEN jag är iallafall född 1957:)
Tack för att du förgyller min dag!!!Kram Lotta