tisdag 9 november 2010



Typsnittsfröjd

Anrika kaffe- och tehandeln Sibyllans på Sibyllegatan 35 här i Stockholm är värd ett besök enbart för sina fina påsar och bonuskort. En sån fröjd att se så fylliga, snirkliga och utsirade bokstäver bland alla minimalistiska trycksaker!



Mängder av finfina kaffe- och tesorter har de också förstås, men man får välja klokt, då de är av ganska lyxiga prisklasser.



A joy for the eye; traditional coffee- and teashop Sibyllans at Sibyllegatan 35 here in Stockholm, established in 1916. Only their bags and bonuscards are worth a visit alone! It's such a joy for the eye to see such beautiful and decorated letters as these between all the minimalistic typings of today.

Med vänliga hälsningar,
Miriam


8 kommentarer:

Hanna sa...

Vilka fina kort! Det är verkligen plus i kanten om man får sådana. Jag får nog svänga förbi där någon dag, det är perfekt för julklappar :)
tack för tipset

Anonym sa...

Tyvärr har deras teer blivit mycket sämre sedan de slutade att blanda dem själva. Deras specialblandning Sir William rördes tidigare ihop i en cementblandare i butikens källare. Nu görs den i ett storskaligt teblanderi i Tyskland. Förr smakade den ljuvligt. Nu smakar den metalliskt.

Kaffet är dock fortfarande alldeles utmärkt.

Jag kommer aldrig att förlåta att de har gjort sig av med skyltfönstrets hylla med bryggtrattar, gamla kaffekvarnar, teemballage från anno dazumal med mera.

Sibyllans te- och kaffehandel var, på det stora hela, bättre förr. Det känns som om jag har sagt något liknande förut, i något annat sammanhang...

Lisa sa...

himla fint.

Ida sa...

Riktigt fin påse, nästan så att man kan rama in den och hänga upp den på väggen!

Amanda sa...

Åh du har så rätt!

Lotta sa...

Håller helt med! Jättefint! Minimaliskt är ju sjukt tråkigt!

terese sa...

ojojoj så fint, sugen man blir på att besöka en te-handel och njuta av dofterna... tack för en fin blogg!

Cherry Ace sa...

Så fantastiskt fint! Förpackningarnas design spelar verkligen en stor roll, tyvärr är det inte alla företag som tänker på det idag. Och de som väl gör det, de är kvar i att det skall vara så "clean" som möjligt, utan onödiga detaljer. Men det är ju detaljerna som gör det!