måndag 20 december 2010

Fynd för sakletare

Bland det första jag gör när jag kommer hem är förstås att gå till Erikshjälpen. Där finns så många bra pryttlar som man aldrig vet när man kan behöva!

Den här gången kom jag hem med en fin, glaserad keramikkruka i en favoritnyans, 14 kr, en buteljgrön vas som kommer se så fin ut med mina gräsgröna hyacintglas, 12 kr, och sen några udda glas, koppar och bakformar som man kan sätta värmeljus i och allt möjligt, 1-13 kr/st.

Den lilla färgskalan i havslik blå, grön och silver som den lilla samlingen skapar faller mig helt i smaken!

I went straight to one of my favourite charityshop when I got home, and came back again with cute things you'll never know when you might need. A doveblue pot for flowers, a bottlegreen vase that will look beautiful with my grassgreen hyacintvases and a couple of cups, bowls and tiny bakingmoulds that you can use for candles and god knows what. Just things that's good to have!

I really like the seainspired colour the little collection make together, in blue, green and silver.

Med vänliga hälsningar,

Miriam

Inga kommentarer: