måndag 6 december 2010

Vinnare i pysseltävlingen

Så var det dags, stunden var inne; jag och Josefin var tvungna att välja tre motiveringar ur 35 strålande bidrag, även om alla inte riktigt följde reglerna. Vi velade länge och väl, fick bryderirynkor i pannan och våndades illa över denna selektiva elakhet, men -här är tillslut de tre vinnande bidragen;

1:a pris bestående av "Pyssel De Luxe" samt "Julpyssel De Luxe" går till Sandra med denna motivering;

"En hemkär ung kvinna det fanns

som ville ge pyssel en chans

Med jultakt och -ton

och rätt inspiration

det borde väl gå som en dans?"

Ett julrim! Fyndig modell med mycket innehåll på få rader. Stort grattis till dig önskar vi båda!

2:a pris bestående av "Julpyssel De Luxe" går till Elin med denna motivering;

"Jag, min syster och våran farmor har som tradition att alltid göra julpyssel och godis varje år. Skulle vara kul att testa på något nytt pyssel detta år!"

Både jag och Josefin gillar idéen med att pyssla tillsammans, och då speciellt med nära och kära, oavsett åldersskillnader. Vi hoppas därför att boken kan ge er ny inspiration så att er trevliga tradition kan fortsätta många år till!

3.e pris bestående av "Julpyssel De Luxe" går till Samara med denna motivering;

"Önskar att jag kunde vara med kreativ och ha fantasi, men det kör ofta fast för mig, jag tänker i samma gamla spår. Boken skulle få fart på mina idéer!"

Vi hoppas innerligt att boken kan sätta fart både på din fantasi och din kreativitet, och resultera i nya idéer!

Sandra, Elin och Samara -vänligen maila era postadresser till mig på miriamparkman@gmail.com innan torsdag så får ni fina paket på posten inom kort!

Och, till er andra som inte vann önskar vi en god och pysslig jul ändå, och förhoppningar om att ni vill vara med i framtida tävlingar.

This is a presentation of the three winner's in the swedish handicraft-book competition. Next competition will definately be international!

Med vänliga hälsningar,

Miriam

Inga kommentarer: