torsdag 30 december 2010

Mammas barnsmycken
Två små broscher och en del av ett berlockarmband från min mammas barndom på 50-talet!
Den här resväskan med nervkittlande destinationer och en busig liten hund är min favorit. Går helt i samma ton som Grace Kelly-kortet!
Livbojen från Visby med kompass behöver bara en ny nål bak så går den att använda igen -gissa om jag ska göra det! För berlockarmbandet är det dessvärre sämre ställt -de två delarna är de enda återstående. Men, finurlig som min mamma är tänker hon spara dem ändå och någon gång använda dem som dekoration på något klädesplagg!
Three pieces of jewellery from mum's childhood in the 50's; a souvenir brosch from the swedish island Gotland in the shape of a life buoy with a tiny compass, a bright green suitcase with exotic destination's and a playful little dog and a polka-dot mushroom and a black scottish dog on the remaining pieces of a charm bracelet.
Really cute, don't you think?
The suitcase is my favourite, and I'm already wearing it. But, as soon as I get a new pin for the life buoy I'm gonna wear it all summer long with striped t-shirts and sailor shorts!
Med vänliga hälsningar,
Miriam

1 kommentar:

Eli sa...

Resväskan är något av det sötaste jag någonsin sett.