torsdag 10 februari 2011

Damernas Värld var bättre förr
För en tid sen fick jag ett finfint kuvert på posten, fyllt med tre underbara nummer av Damernas Värld från 1940-talet. Presenten kom från en läsare vid namn Gunilla, och jag blev så otroligt glad! Dessa nummer är nämligen mycket roligare än dagens exemplar, vilket jag ska visa er då och då framöver.
Kolla in den här symaskinen till exempel; den lagar strumpor! Fantastiskt!
"Syr allt -Stoppar allt"
Om någon råkar ha en gammal Elna hemma i garaget som ni inte använder, hör gärna av er till mig!
I got three lovely 40s issues of the swedish fashion magazine "Damernas Värld" a couple of weeks ago, from a supersweet reader named Gunilla. I will show you every page in them, they're so amazing!
Med vänliga hälsningar,
Miriam

6 kommentarer:

Sara Thörnlund Persson sa...

Idag kom hsb-tidningen hem till mig och tro min förvåning när du var på omslaget! Trevligt trevligt! Har inte läst din blogg så jättelänge, men tyckte det var väldigt kul att känna igen dig i ett annat sammanhang!

Remade Rehnberg sa...

Vilken fin elna! Fick en liten (transportabel!) elna av min mamma för ett par år sedan. Hon sade att hon lärt sig så på den, den bästa badminton haft. Dem är visst gjorda i Schweiz (dem är ju bra på all liten meknik, klockor!) och det är visst därför de är så bra.. Ha en bra dag!

Hans-Barbro är vi! sa...

Jag har mammas gamla Elna från fyrtiotalet i originalväskan (verkar vara av järn - tung!) men jag vet inte hur gärna jag vill skiljas från den...

Nina sa...

Tänkte bara tipsa om att jag såg en Elna-maskin på Loppisgallerian i Sundbyberg idag om du skulle vara intresserad! :)

Lisa sa...

vad mysig den ser ut.

::: Koolon : sa...

Det finns en Elna från 40/50-talet till salu på Tradera. Kan kanske vara något?
http://www.tradera.com/Elna-symaskin-40-50-tal-Retro-gron-auktion_340953_127836092