fredag 11 februari 2011

Vågor dag. 1

Att kamma vågor är sannerligen inte det lättaste. Men skam den som ger sig!

Jag provar och övar fram och tillbaka, med varierande resultat. I onsdags blev det såhär, med margaretaflätor och en filthatt från sent 30-tal.

To make fingerwaves isn't the easiest thing in the world; the result always come out differently from what I had in mind. But, this wednesday, I looked like this, with a late 30s felthat and "heidi-braids".

Med vänliga hälsningar,

Miriam

10 kommentarer:

Kristin sa...

Gud vad fint! Det där vill jag prova.
Men du, jag undrar om du har nåt bra tips på en vacker håruppsättning som passar under en hatt som ska sitta ganska mitt på huvudet? Jag tar examen i juni och ska se ut såhär då: http://www.sophiahemmethogskola.se/visa_2008_.asp?l3=77&sida=77 (som hon på bilden längst ner) och man vill ju vara fin i håret....
Tack för en fin blogg, har läst i flera år nu!

Lindsay D. sa...

SO BEAUTIFUL! perfect waves for a perfect Ethel sweater. I love your blog. Thank you! ^_^

Isabelle sa...

Alltid lika tjusig!

Christel Elsayah sa...

Hej!

Jag satt och googlade på 40-tals kläder eftersom att jag också börjat fascineras av 40 tals kläder. Jag måste säga att jag älskar din blogg och alla tips du lägger upp! Jag har precis kommit in i det så är inte så duktig på det ännu.

Anonym sa...

Hej du miriam,
Jag vill bara tipsa dig (om du ännu inte upptäckt det själv!) om svenska filmarkivets nya hemsida, ett guldkorn som jag tror passar dig perfekt!

http://www.filmarkivet.se/sv/

Pandora sa...

Så fin du er! :)

mallis sa...

Fint!!

äktenskapstyckaren sa...

Väldigt tjusigt och chict med hatten som pricken över i:et! Synd att så få vågar bära hatt numera. Annat var det ju förr :)

Lisa sa...

du är vacker!

Lyllan sa...

Jag tycker att det där va otroligt fint. Hur kammar man håret sådär? Kan du inte lägga upp lite sådant har på bloggen, om hur man får till håret sådär fins som du alltid verkar ha det?