söndag 13 juli 2008

Fikadag...

Idag är det sådär väldigt varmt fast väldigt molnigt, så man inte riktigt vet vad man ska göra av det. Så, jag och Julia bestämde oss för att fika, och gick till Rutiga Duken här i stan som brukar vara väldigt mysigt och gott.

Men, idag var det inte så. Den annars så krämiga mintchokladkakan som brukar smälta i munnen var torr och deras lena, goda cappuccino rätt besk. Lite av en besvikelse faktiskt! Men, de kanske bara hade en lite dålig söndag, och man kan ju inte lyckas med allakakor. Sällskapet vägde hur som helst upp iallafall!

Jag har byxor från Amnestyboden, gammal skjorta från H&M, skärp som jag hittat här hemma och en kofta som mamma stickat någon gång.

Julia var fin på det typiskt fina Julia-sättet!

p.s Nu i dessa tider då min kamera är trasig får man ta lite vad som finns, och idag får jag tacka Julia för lån av mobilkamera! Hellre lite pixligt än ingenting. d.s

Med vänliga hälsningar,

Miriam

4 kommentarer:

Anonym sa...

åh vilken underbar stil du har!

Miriam Parkman sa...

tackar tackar!

Anonym sa...

vad söta ni är! och du miriam är ju tjusig som få!

Miriam Parkman sa...

Ja jag får bara tacka och bocka igen för de fina orden!