lördag 12 juli 2008

Hemma igen!
Ja, nu är jag hemma igen efter tre veckors farande över Sveriges städer och byar. Förutom Herräng (som jag ska berätta mera om sen) har jag varit i Uppsala hos min älskling och i Bjurtjärn i Värmland där hans föräldrar lånar en stuga. Det var väldigt mysigt, vi vilade, solade, badade och åt mest hela tiden. Runt stugan växte det alldeles sprängfyllt med söta små blåbär, och recept på blåbärsbullar kommer snart. Förutom det gjorde jag några finfina loppisfynd, då det fullkomligt kryllade av loppisskyltar längs vägarna. 650 kr försvann på en timme! Bilder kommer snart även där.
Men, tillbaka till Herräng. Som ni nog har förstått av mina två rapporter (som fick konstigt utseende, jag vet, men något blev fel och jag orkade inte rätta till det) var det helt fantastiskt
Det är liksom en stämning där som knappt går att beskriva med ord. Den måste upplevas! Klyschigt värre, men sant.
Det är hela tiden bra musik överallt, trevliga människor (en del med väldigt fina kläder!) överallt, massor av spex och glädje överallt och förstås, dans dans dans överallt.
Det var verkligen värt varenda krona (och blåmärke!) och att åka därifrån kändes som ett väldigt sorgligt avsked av en kär vän. Så pass sorgligt att jag inte kunde stå ut med tanken att vänta ett helt år till nästa gång, så jag bestämde mig för att vara volontär v. 4.
Så, på fredag åker jag igen till detta underbara ställe, för att jobba på dagarna och dansa på nätterna.
Det enda tråkiga med min Herrängvistelse var att min kamera bestämde sig för att säga upp sig och inte fungera, så jag kunde bara ta någon enstaka bild. Därför väntar jag på bilder från andra som lovat att maila! Så, när de kommer kan jag berätta och visa mer.
Med vänliga hälsningar,
Miriam

Inga kommentarer: