måndag 28 juli 2008

Tillbaka igen för andra gången...

Ja, nu är jag tillbaka från min andra Herrängvecka som var lite annorlunda men minst lika kul. Jag volontärjobbade i Ice Cream Parlour, som sålde glass, kaffe, kakor och lite annat smått och gott, och det var hektiskt men väldigt kul. Vi jobbade hela dagarna och dansade hela nätterna! De sista fyra kvällarna gick jag och la mig mellan 6 och 7 på morgonen, och började jobbar 8 eller 9... Hur jag orkade det är ett mysterium, men det är väl något i luften där som bara ger en energi om och om igen.

Klippet ovan är från fredagsfesten från första veckan, då temat var Public enemy number 1. Det var 20-tal, maffia och tre av lärarna skulle visa sig värdiga att få vara med i Dawn Hampton's crew. Ett litet exempel på den underbara Herräng-atmosfären! Jag skymtar förbi i en rosa klänning bland publiken i slutet.

Förhoppningsvis får jag tag på fler bilder osv så småningom, så att ni får se lite mer.

Igårkväll var jag dessutom på Kulturhuset i Stockholm på Jazzjam, och dansade mer Lindy Hop och kollade på världens coolaste battle. Kanske får jag tag på någon bild därifrån också!

Med vänliga hälsningar,

Miriam

7 kommentarer:

B-b-b-etty sa...

wohoo du är tillbaka. saknat dig & dina inlägg!

Anonym sa...

Bananbrödet i Ice Cream Parlour är att dö för! Mums! :)

Sara P. sa...

stjärten, uppdatera mer!

Anonym sa...

Vilket underbart ställe det där verkar vara!

Anonym sa...

Fest med gangstertema, ser det ut som.

Jag har börjat luta åt att jobba på lägret och dansa på nätterna är melodin, om man ska till Herräng. Du verkar nöjd med det valet?

Miriam Parkman sa...

kontakt:
Temat på festen var just Public enemy number 1, alltså 20-talsmaffia.
Och ja, jag var väldigt nöjd med att jobba på dagarna och dansa på nätterna, men det hade ju aldrig gått om jag inte varit där och tagit lektioner en vecka också. Man bör göra båda! (eftersom man får en gratis dansvecka om man är volontär en vecka. det är själva bytet)

Anonym sa...

Aha, det är så det funkar. En får tacke för upplysningen!