tisdag 15 juli 2008

Önskejeans!

Jag har väldigt svårt för jeans. Jag tycker att det är väldigt snyggt och skulle väldigt gärna ha några som jag skulle tycka var så snygga själv, men jag hittar aldrig några som jag tycker passar så bra. Jag har lite för knepig kropp helt enkelt för att passa i storlekarna: om de ska sitta tight i midjan får jag inte över dem över höfterna, och ska de sitta bra där blir det världens glapp i ryggen. Sen är den minsta benlängden (32) nästan alltid 10 cm för långt för mig, så att passformen nertill blir helt fel. Då måste jag sy in och lägga upp, vilket blir pyssel som jag inte alltid orkar ta mig för. Och sen har jag ju mina önskemål; hög midja, ingen stretch, inte för mycket sömmar och tjafs på fickor osv och helst mörk, otvättad denim.

Nu kanske ni tänker att jag borde sy ett par egna, eftersom jag Hantverk Mode och Design, och det har jag faktiskt gjort. De blev ganska snygga, men för stora i midjan ( det mesta blir på något sätt fel första gången man syr det), och därför använder jag dem inte så mycket. Och det är rätt mycket pill med jeans, det är tjockt tyg, nålen går av hela tiden och passformen är jättesvår att få till.

Men. Nu har jag kanske hittat några som skulle passa mig. Nämligen de två superfina modellerna Hi-rider p-022 och Female 50's från det svenska märket Pace. De finns bland annat på Sivletto i Stockholm, och man kan också köpa dem i deras webbshop på http://shop.sivletto.com. Fast, jag måste prova dem först innan jag skulle kunna slå till! Men, om de är riktigt fina så får jag en bra motivation till mitt supertråkiga marknadsundersökningsjobb...

Ovan, Female 50's.

Hi-rider p-022

Med vänliga hälsningar,

Miriam

4 kommentarer:

B-b-b-etty sa...

jag vill ha pace 50's så djävulsk mycket men det finns bara stora storlekar kvar, har kollat även med pace :(

har hi-rider, älskar dom. tyvärr är dom för små förtillfället, för mkt cupcakes :( storlekarna är små, har 29 vanligtvis, 30 på hirider. dom töjer sig mycket så i början var dom supertajta, så där så inge organen kläms och man måste ligga ner för att få på dom.

B-b-b-etty sa...

har 34 i längd, så får man ett snyggt 50-tals uppvik som är ett måste! :D

Miriam Parkman sa...

Jaså är det så till och med? Attans vilken otur jag har jämt! Jag och jeans är inte menade för varandra...

Men Hi-Rider kanske skulle vara något ändå. Jag får försöka ta mig till Stockholm snarast (och så fort jag får lite pengar;P)

B-b-b-etty sa...

jag älskar mina hi-rider. ska köpa ett par till så att jag har. ska även köpa hi-rider stretch när sivletto får in min stl. jag har inte gillat dom för dom ser lite skumma ut på bilden men jag provade sist jag var på sivletto och dom var underbara så jag måste köpa mig ett par.

hoppas hoppas 50's-modellen kommer igen. köpte ett par från hep cat men skickade tillbaks för dom vart en stl för små. tänkte köpa från sivletto svinlänge och när jag väl skulle göra det var min stl slut där :( säger det samma, jag & jeans :(