söndag 21 juni 2009

Kolla här!

Ni som frågat om en Victory Rolls-tutorial; här är den!

Jag hade tänkt att jag skulle göra en egen, men det har alltid blivit lite komplicerat att fota sig själv. Så, när jag igår hittade den här på flickr var det väldigt praktiskt!

Nu är det bara att prova, öva och experimentera... Vrid dem åt olika håll, gör små och stora, mittbena eller snedbena, ja möjligheterna är oändliga.

Att spraya slingan och kamma är det bästa sättet för att de ska bli snygga tycker jag, men jag brukar också behöva nåt litet klet i topparna så att de inte spretar ut.

Lycka till!

I found a great Victory Rolls-tutorial on flickr! A lot of you have been asking about it, but I have never managed to do one myself because it's too complicated to photograph yourself while doing it...

So, just follow this one and you'll succeed!

Of course, some practise is needed, but that's a good way of finding out which style you like as welll. A few big ones or a lot of small ones? Rolled upwards or inwards? Side-fringe or in the middle, as in the pictures?

Good luck!

Med vänliga hälsningar,

Miriam

5 kommentarer:

B-b-b-etty sa...

har också tänkt lägga upp denna bild ;D men med mitt minne så är det svårt

Tant Grön sa...

VA kul! Ska testa någon gång :-)

Elin sa...

Hej nu när du hade ett inlägg om hår tänkte jag passa på att fråga. Jag har lite speciellt hår, väldigt små lockar, egentligen krulligt och jag vill gärna ha en mer retro frisyr, brukar prova på lite olika uppsättningar men hittar inte riktigt någon som passar mitt hår, så har du några förslag?

Unapologetically Mara sa...

That is really really cool! Thank you!

Miriam Parkman sa...

betty lou: Haha tur att jag la upp den då! ;)

tant grön: Ja gör det!

elin: Smålockigt är ju jättebra! Det borde ju funka till det mesta, som t ex sånna här victory rolls, för du får ju stadga på en gång. För om du drar ut lockarna (för hand alltså) borde de väl gå att rulla? Sen borde det bli alldeles perfekt med en valk i nacken, alltså att du rullar in håret bak till en liten korv. Jag kan bara göra det när jag har lockigt, lite tovigt hår, så för dig borde det bli bra på en gång!
Sen kan jag tänka mig att bara uppsatta sidor, med t ex kammar, och sen utsläppt vore fint! Om du har lång lugg kan du forma till den med några hårnålar. Hoppas det här var något!

miss muller: What? :)

m: Good you liked it!