lördag 20 juni 2009

Midsommar!
Jag invigde nya Erikshjälpen-klänningen och är nu kär i den!
Jag jobbade först till klockan 3, och sen åkte jag till våran underbara sommarstuga i Nordingrå, Höga Kusten. Där väntade en stor härlig släkt, och vi gjorde en hel massa in på sena natten! Bl a dansade jag lite Lindy och Shim Sham med min kusin Marta, som var den som först berättade för mig om Lindy Hop.
Klänningen blir nog sommarens dansklänning!
Men nu ska jag gå och lägga mig för att börja jobba kl. 8 imorgonbitti igen. Godnatt!
Some pictures from Midsummer's eve!
I used the new dress for the first time, and I'm comletely in love with it now.
I worked until 3, and then I met my big, fantastic family at our summerhouse. We had a fun evening!
Med vänliga hälsningar,
Miriam

11 kommentarer:

Hanna Persson sa...

färgen passar dig otroligt bra :)

Tant Grön sa...

Det förstår jag, den är ju supersnygg! Du med förstås :-)

Chelsea sa...

Your hair is amazing.

Erika sa...

Vad härligt att spontandansa i köket! Längtar tills jag också får dansa lindy... Snart är det Herräng! Ska du åka i år?

B-b-b-etty sa...

superfin på dig!

måste verkligen ta tag i lindyn, börja nybörjarkurs till hösten på chicago!

Miss Cherry sa...

Vilken tjusig midsommar outfit!!!!

Här dansas det ingenting änsålänge... Till Herräng så hittade vi ingen barnvakt... Men det finns en kvällskur i höst som vi ska försöka gå!

Miriam Parkman sa...

hanna persson: Tack och bock, det tycker jag med! :)

tant grön: Tack så mycket! Jag blev väldigt glad när jag hittade den:)

chelsea: Thank you! I love when our garden blooms so that I can have real flowers in my hair...

erika: Ja det var härligt! (även om det inte var i ett kök;P) Jag ska till Herräng, och jag längtar också! Dessvärre var jag för seg på att anmäla mig, så jag fick inte plats i någon klass, men jag kommer iallafall vara volontär under v. 1. Ses vi?

betty lou: Tack!
Ja det måste du!! Jag kommer vara där mest hela tiden antagligen... Det vore kul att ses!:D

nadja.. : Tack! Jag kände mig fin också:)
Aj aj tråkigt! Men hösten blir nog också bra;)

Erika sa...

Oups... såg fel =)
Vad trist att du inte fick plats på nån kurs! Men då får jag hålla utkik efter dig, ska gå kurs vecka 1 och är volontär vecka 2. Har inte helt förstått att jag åker om fem dagar, men resfebern börjar komma nu. Packlistan blir bara längre och längre... =)
Ses i Herräng!

Victoria sa...

Vad underbart vackert hår! :)

Dotti sa...

You look as sweet as candy.
Love, Dotti

Anonym sa...

Kul att jag hamnade på din sida när jag googlade om Lindy Hop! Jag började i tisdags - på Chicago!! :)
Vart dansar du ?

Ha det gott!
Kram Rosie