tisdag 22 september 2009

Appropå parfym...

Vad roligt det var att läsa om alla era favoriter! Väldigt personligt, då nästan inga hade samma.

Några av mina favoriter är Bodyshops Cassis/Rose, Moschino's Funny, Agent Provocateur's Maitresse och de fyra små flaskorna från Penhaligon's som jag köpte i Paris, med olika blomsterdofter man kan blanda själv (jag tar oftast liljekonvalj, ros och lite patchouli).

Fyra andra små flaskor jag gärna skulle vilja ha är de från Jean Paul Gaultier, som Maria Soxbo på Husligheter just nu auktionerar ut här. De skulle vara så fina tillsammans med mina andra små flaskor på ett bord! Jag är lite svag för miniatyrer, förstår ni. Men, hur som helst har jag inte råd just nu, så jag tycker att ni andra ska passa på!

Maria Soxbo är ju förövrigt en av mina motståndare i Blogawards, vilket bara känns roligt tycker jag. Hon är duktig och har en fin design, och jag tänker inte ställa till med något bloggbråk! Sånt skulle ju bara vara onödigt. Kommer ni förresten ihåg inredningskollaget hon gjorde efter en av mina outfits? Det är fortfarande väldigt fint tycker jag!

How fun it was to read about all your perfume-favourites! It was very personal, since almost no one of you loved the same.

A few of my favourites are The Bodyshop's "Cassis/Rose", Moschino's "Funny", Agent Provocateur's "Maitresse" and the four flowery bottles I bought at Penhaligon's in Paris, where you can mix your own scent (my most-often-mix is lily of the valley, rose and a hint of patchouli).

I love miniatures, and because of that I got a little whimsical when I saw these limited edition bottles from Jean Paul Gaultier on Tradera, the swedish auctionwebsite. They would look so good with the other bottles I have! And I love the scent. But, I can't afford them right now. Well well, dreaming is also valuable.

Med vänliga hälsningar,

Miriam

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej !

Vill gärna tipsa om en ny second hand butik på nätet.
www.comeagain.se

Kika in för lite ny inspiration!

Mvh,Lina

Anonym sa...

ah ah Frenchies are sometimes good !

Cassandra sa...

Åh liljekonvalj! Min favorit doft all times!
Jag har en liten fråga, jag har haft lite svårt att hitta vinterskor till vintern. Vad kommer du ha på dig och har du några tips på vart man kan köpa? Både online och i sthlm. Gärna för en inte allt för dyr penning.

Erica sa...

Åh jag älskar de där inredningskollagen efter olika personers klädstilar. en grymt bra idé verkligen.

Maria sa...

Tack för dina snälla ord (sent omsider)! Och jag håller med, vi skippar bloggbråk. =)