Filmstjärneglans i tunnelbanan
Ett av Sveriges mest berömda bilmärke har just nu en reklamkampanj som jag gillar skarpt -det är nämligen inte varje dag man får se Ingrid Bergman och James Dean i tunnelbanan!
Ingrid i Los Angeles,
och James Dean vid Times Square.
Plus några söta barn!
Jag hoppas att det här kan starta en trend hos alla mediasnubbar idag med rayban-glasögon, förkärlek till 50-talet och tv-serien Mad Men; att använda gamla foton från 30-, 40- och 50-talet till moderna kampanjer. Tänk så mycket finare alla gator, busshållplatser och tunnelbanestationer skulle bli på en gång! Dessutom skulle folk bli nostalgiska och mer köpglada. Inget att förlora alltså! Det är bara att hoppas att någon mediasnubbe med 50-talsförkärlek läser min blogg just nu. Hehe.
One of Sweden's most famous carbrands has a new campaign that I like a lot -you don't see Ingrid Bergman and James Dean in the subway every day!
Or just a nice, old black and white photo of children playing in the street. I hope this can start a trend for advertising today; to use old 30s/40s/50s-photographs in modern campaigns. Just imagine how good-looking every busstop, street and subwaystation would be!
Med vänliga hälsningar,
Miriam
9 kommentarer:
Ja jag såg bilden på Ingrid Bergman medan jag väntade på Bussen och det var verkligen upplyftande på morgonkvisten. För så stiliga annonser finns det sällan att skåda i Härnösand.
kram
Får man gissa på att det är volvos reklam. Deras typsnitt har satt sig i mitt huvud.
Vad fint! skulle absolut göra alla dagar finare med mer gamla bilder och mer Mad Men åt folket :D
jag förstår inte riktigt poängen med reklamen överhuvudtaget, men orka bry sig om det när busskurer pryds av finfina människor. igår pirrade det lite i magen när jag upptäckte att jag stod bredvid James Dean vid busshållplatsen.
you have a very lovely blog! my ancestors are from sweden/finland so it's nice to see people from there. you have the most beautiful hair ever!
jag såg, även i växjö. stan har fått *lite* glans.
jag har tänkt precis likadant. du och Linnéa m.fl. kan påverka till en viss gräns, men sen krävs det att det sker någonting "uppifrån"; alltså från de som har den större makten att påverka massan. så, ja, helt rätt. håller med! :)
på lördag träffar vi Clara. hoppas du kommer och hälsar på snart med så jag också får en chans att lära känna dig! det finns killar också som älskar 50-talet och bakåt. de är bara lite dåliga på att blogga om det :)
kram!
Visst är bilderna fina, men jag stör mig sjukt mycket på hela kampanjen. Sen när har Volvo brytt sig om fotgängare??
Man får ett leende på läpparna i kylan och solskenet när man går förbi de där affischerna :)
Skicka en kommentar