söndag 6 juni 2010


Biltur på Nationaldagen

Idag var det motorhistorisk dag i Vinterviken, och jag följde med i Madelins Ford Zephyr -54. Solen sken och det var riktigt trevligt!


Jag invigde min nya hatt från danska Vintagefashion, samt klänning och skor (+väska) från Hornstull-loppisen förra söndagen.


Sen bar det av från Gröndal!


Väl framme fanns det mycket fint att titta på...




Madelin var strålande tjusig i helmatchat grönt och blått, från solglasögon till pumps.



Min favoritbil var utan tvekan den här; en Buick Roadmaster i tvåfärgat grönt från 1938. Åh-åh-åhhh så tjusig den är!


Ja, det mesta var ju som bekant snyggare förr.




Och, för den som undrar; jag är exakt 160 cm lång. Alltså rätt kort i rocken. Men, på den här bilden har jag riktigt höga kilklackar!

Today I followed Madelin to the "Motorhistorical day" in Vinterviken, in her Ford Zephyr -54. The sun was shining and it was really nice! I used my new hat from danish Vintagefashion for the first time, together with a dress and a pair of wedgesandals I bought last sunday at the fleamarket. Madelin looked gorgeous in her green-and-blue outfit, as well as the cars! My favourite was a two-toned Buick Roadmaster from 1938, with the most elegant lines you could imagine. I would really like to have of those one day!

Med vänliga hälsningar,

Miriam

14 kommentarer:

jessica/vintageportalen sa...

underbara bilder på två urtjusiga fröknar!

Lisa sa...

otroligt fina är ni!

MarieBayArea sa...

first of all, thank you so much for translating your posts in english. secondly, your hat is gorgeous. and you and your pal look like proper vintage dames in your pretty dresses and vintage hairdos. those classic cars are works of art.

Idun sa...

Vi hade visst samma favorit bil, Såg Buicken åka in till Vinterviken när jag skulle gå och bada vid trekanten och var helt enkelt tvungen att följa efter. Många underbara bilar. Hemskt tjusiga ni var också!

Erica sa...

Jag älskar den första bilden! Inget modernt som har smugit sig in där inte! Och vilka fina bilar.

Linnéa sa...

Väldigt fint! Din hatt är underbar.

Karin E Jansson sa...

Tjusig hatt! Har du nåt bra tips på hattförvaring? Min samling har växt så det nästan väller ur lådorna, och låter jag dom bara ligga framme blir dom snabbt kattleksaker. Du vet flor och fjädrar, oemåtståndligt för små katt-tassar.

sapa! sa...

finis!!!!

amanda löwenberg sa...

Åh så fina bilar! Jättesnygg klänning har du också!

Sofie sa...

Vad fiiint! VI pratade om fina bilar igår, jag & min man, & bestämde att när vi väl har hus så ska vi även skaffa oss en gammal, tjusig bil & lära oss meka. Sånt förtjänar man.

Åkte förresten en Buick till min studentbal!

Anonym sa...

Hej Jag vill bara tacka för tipset om 40tals frisyr workshopen! Jag fick plats och det var jätte kul! Madelin var jätte duktig. Din blogg är underbar! kram Josefin

Anna | Mormor hade stil sa...

Bilen från 1930-talet var ju underbar. Sån skulle man ha. Fast jag har inte körkort ...

iamronel sa...

wow, id like vintage too

ronelmarin.net sa...

great vintage stuff you have in here