måndag 14 juni 2010

Spenderarbyxorna på

Ja nu ni mina kära läsare har jag allt öppnat börsen på vid gavel!

Först och främst impulsköpte jag klänningen ovan på Ebay, för en ansenlig summa vi inte ska tala om. Men, färgen och formen liksom talade till mitt hjärta och jag kunde inte stå emot. Nu väntas det med spänning på paketavi varje dag.

Vidare har jag äntligen gjort slag i saken och beställt två välgjorda, dansvänliga och lika oemotståndligt fina par skor från brittiska Rocket Originals. Håll i hatten nu pappa, men närmare 2000 kr fick plockas från sparkontot för dem! Till mitt försvar får sägas att det är något jag tänkt på och sparat för länge, och att även en hälsofrämjande aspekt finns; då de är gjorda för dans i riktigt skinn som töjer sig så kommer de så småningom vara som balsam för själen för mina av Hallux Valgus svårt attackerade fötter, och då jag inte hyser några avsikter att sluta med dansen inom en långsiktigt framtid känns behovet av ordentliga dansskor som ett oundvikligt måste.

De jag har beställt är blå- och rödmönstrade "Esther" (som jag vet att en viss Britta kommer bli lite avis på, hihi) och hallonröda "Georiga". De kommer passa så fint till alla mina sommarkläder, och i höst kommer de även funka till varmare klänningar och slacks då jag dansar inomhus. En investering för både hälsa och stil helt enkelt!

Spending spree!!

Yes, my dear readers, the wallet's now wide open in a crazy spending spree.

First, I impulsively bought that lovely, skyblue dress at the top, for a sum I usually don't spend on vintagedresses. But, it's shape and colour kind of spoke to my heart and I couldn't resist. Now I'm curiosly waiting by the mailbox everyday.

Further I finally ordered two pairs of danceable and irresistable shoes from brittish Rocket Originals for almost 2000 SEK (£159 or $235 with shipping), which stinged quite well in my savings account. But, I've been thinkig of them for a year and saved money for just as long, so I think I'm authorized for this purchase, daddy! Plus, they will be good for my feet; since I'm dancing so much they really need some proper, padded dancingshoes.

I've ordered two pairs of wedgesandals; navyblue- and red "Esther" and red- and creamwhite "Georgia". They will go perfect with almost every summeroutfit I have and in the fall they will continue looking good to warmer dresses and slacks when I'm dancing inside.

An investment for health and style, simply!

Med vänliga hälsningar,

Miriam

15 kommentarer:

Gina Americana sa...

Well Miriam...those shoes you're getting are really amazing! I love it that the red ones are called "Georgia." My beloved alma mater is the University of Georgia & the school color is red. Dance a Sweet Georgia Brown for me in those, ok?!

B-b-b-etty sa...

du känner mig så väl!

Miriam Parkman sa...

Gina: Of course I will! Your story wil be one of many to make them even more special...;)

betty lou: tänkte väl det! hehe

MarieBayArea sa...

your wedge sandals are so pretty. and so is that dress. looks like you're ready to go dancing.

Rebeccak sa...

That dress will be amazing on you!!
I am thinking of buying a pair of shoes from Rocket Originals - will you tell us what they are like to dance in? I am a little nervous about buying shoes online - I always thought they were the one item you really need to try on.

ina sa...

Jag har de röda Georgia skorna! De är nog jättefina och bekväma. Jag tycker de är lite för tunga för att jag skulle klara av att dansa med dem, men å andra sidan är jag heller ingen dansare, så... :)

Karin E Jansson sa...

Klänningen var gudomlig! Jag har också några ebay-klänningar som jag väntar på, bland annat en svart fodralklänning i siden med små rosetter i ryggen. Den är divine!! Hoppas hoppas att den passar...

Jag har köpt några par skor från märket Remix Vintage Shoes som gör nyproducerade skor utifrån vintage-modeller. Supersköna och supersnygga, bästa kombon!

ewhe sa...

Klänningen är otroligt snygg!

Nina sa...

Guuud, vad snygga! :D Nu vet jag vad jag ska ta och spara till, jag med. :)
De kommer se fantastiska ut på dig, Mirjam. Bra köp.

amanda löwenberg sa...

Åh så fina skor! Klänningen var också jättefin för den delen! Ibland måste man investera lite!

B-b-b-etty sa...

kom precis på att jag provat dom blå skorna på sivletto en gång för evigheter sedan, galet sköna! och mkt snyggare än på bild. grattis igen till en skön fot-sommar

Zizzi sa...

Ibland måste man ju unna sig! jättefina saker!

Evis sa...

Jag är också väldigt sugen på skor från Rocket originals, men vill inte köpa så dyra skor just nu. Så istället köpte jag två jumprar från Freddies of Pinewood, vet inte om det var så himla smart heller, men en var i alla fall på rea. ;)

Lillgull sa...

Oh! Klänningen är helt gudomlig! Underbar färg-jag håller med. Köpte en äldre dans/cirkelkjol förra sommaren på Myrorna när jag började bli tjock och gravid. Den gick inte att motstå- himmelsblå rayon med fint fall, som fladdrar underbart i snurr. Återstår att laga några små hål i sömmen där metallblixtlåset sitter dock så jag har faktiskt inte ens burit den ännu...Dags NU! :) Gillar de översta skorna skarpt!

Lillgull sa...

Miriam! Vi är nog egentligen helt överens jag håller med dig helt och fullt i följande: “-En “äkta stil” kan ju bara komma från en själv, och enligt mig utvecklas den under en lång period, antagligen en hel livstid. Sen är det helt och hållet min egna åsikt att ett genuint vintage-intresse och en kärlek för en speciell tid obligatoriskt innehåller saker och plagg från den tiden.” Egentligen är vi nog överens om nästan allt ;).
Förutom om Kappahls klänningarna då, förståss- du kan ju vara glad att du inte behöver göra sådana köp, jag i min tur kan vara glad att jag faktiskt hittade något som jag tyckte var helt oki (för priset)
Jag har bara kompromissat lite med min smak och mina oftast ganska kräsna krav på kvalité . Eftersom jag verkligen ville ha en ny vårklänning som inte satt för tight. Du vet inte hur ledsen man kan bli av att inte komma i sina allra käraste klänningar, man haft i flera år...Man känner sig rätt vilsen ska jag säga...