torsdag 17 juni 2010

Dans i polkarand

Igårkväll invigde jag en klänning jag fick av kära Härnösandsbon Anna-Lena i vintras, i ett helt fantastiskt polkarandigt rayontyg. Det riktigt spritter sommar om det och när man dansar virvlar kjolen så fint om benen på en!

(en i färg så att ni kan ana de technicolor-lysande röda och krispigt vita polkaränderna)

Dance in polkastripes;

last night I wore a dress I got this winter for the first time, in the most fantastic polka-striped rayon. The technicolor-bright red and the crispy white just screams summer and the skirt swirls so nicely 'round my legs when I'm dancing!

Med vänliga hälsningar,

Miriam

11 kommentarer:

Lisa sa...

du är så otroligt vacker :*.

Gabriella sa...

Åh vad du är tjusig! Så fin. Härlig klänning, kan bara föreställa mig=)

Karin E Jansson sa...

Rayon är så skönt! Den var väldigt fin på dig, du är en sån människa som man blir glad av!

agnes sa...

jag får jämt ett litet leende på läpparna när jag ser dig. Du liksom strålar ut glädje. puss!

amanda löwenberg sa...

Åh så fint! Rött och vitt är flott!

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Vilken underbar klänning!

Angeliqa sa...

Tjusigt som vanligt! Det är härligt med klänningar som är som gjorda för dans!

MarieBayArea sa...

i love your hair like that. you look gorgeous! beautiful dress too.

Cissi sa...

Tjusig och söt på samma gång!
Fina håraccessoarer var det också, varifrån kommer de?

Miss Woody sa...

you're so lovely!

Heidi sa...

Älskar din blogg! Och att du stolt kan framföra din egen stil. Dessvärre kunde jag inte göra frisyren du gav mig anvisning till, haha det var alltför krångligt men tack ändå!