onsdag 7 april 2010

Spirande vår

De första snödropparna pryder mitt köksbord! Tänk att man kan bli så barnsligt glad av att se en blomma man sett så många gånger förr...

Dessutom odlar jag krasse just nu, inspirerat av Claras fina tidning. Kanske ska jag ge mig på att göra groddar också!

Nästa nummer av hennes tidning kan ni beställa via hennes blogg.

Springtime;

the first springflower, the "Snowdrop", is now decorating my kitchentable! It's strange that a flower you've seen so many times before still can make you feel so childishly happy...

Also, I'm growing garden cress inspired by Clara's lovely magazine. I just love to see how things grow!

Med vänliga hälsningar,

Miriam

3 kommentarer:

Maria sa...

Åh! Fräscht, jag har länge funderat på att försöka mig på en liten alfalfagrodsodling. Kanske dags nu...

Lisa sa...

åh när jag kommer hem igen har jag den fina tidningen att se framemot åh.

metamorphosis sa...

Ah! Det är SÅ man kan utnyttja ett sånt rådjurs-fat!

Måste se om det där fatet jag såg på loppis förra månaden fortfarande finns kvar...