torsdag 13 maj 2010

40's Hairdo Workshop

Får du inte riktigt kläm på dina pincurls och victory rolls? Gå kurs hos Madelin!

Den äger rum torsdagen den 3 juni i hennes ateljé på Blekingegatan 20 i Stockholm, mellan 18-21.

"Först går vi igenom 40-talets hårmode; tips, råd och olika tekniker för att du ska lyckas med din krigstids-frisyr. Därefter jobbar vi praktiskt två och två och övar på varandra under vägledning"

Priset är 400 kr per person, där alla hårprodukter samt kaffe och fikabröd är inkluderat.

Platserna är begränsade, och anmälan mailas till blomster@downey.se

Perfekt för en möhippa eller en trevlig kväll med dina bästa väninnor!

Nedan följer två exempel på Madelins expertis;

Vi kanske ses där!

My friend Madelin has a 40's hairdo workshop in june, so if you happen to be here in Stockholm then and are interested; contact her on blomster@downey.se!

Med vänliga hälsningar,

Miriam

6 kommentarer:

B-b-b-etty sa...

vore faktiskt kul, känner att mina frillor är rätt så tråkiga. orkar inte mer än lockar och rullar luggen åt sidan. synd bara att jag jobbar till sju den dan

Erica sa...

Åh det där hade varit väldigt trevligt och lärorikt (!!!) att gå på.

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Åh! så vackert!

lina sa...

åh, du kanske vet hur jag kan lösa mitt hårproblem!
Efter jag tvättat håret och det fortfarande är fuktigt har jag i glimors hårläggning och rullar pincurls som jag sover i. Och det blir fina lockar MEN jag kan absolut inte kamma ut dem. Då blir mitt hår bara till ett fruktansvärt ris. Det finns ingen antydan till minsta lilla fina våg. Jag har lockigt hår naturligt och därför sprödare hårkvalité men finns det inga smarta knep när man kammar ut lockarna?
mvh:Lina

MissMadelin sa...

Workshopen är redan fullbokad så jag har lagt en extra en vecka senare, den 10 juni!

Unknown sa...

Åh det vore helt fantastiskt! men tyvärr så jag inte i stockholm då... typiskt. För jag skulle behöva lite hårinspiration, för jag känner att orken tryter och jag slänger ihop något snabbt & själ löst. men men det får bli en annan gång.