lördag 16 april 2011


Hemma hos Johanna

För en tid sen var jag hemma hos illustratören och konstnären Johanna Öst och gjorde ett hemma hos-reportage för mitt gästspel på HSBs inredningsblogg. Jag hade länge velat se det med egna ögon, då de bilder Johanna själv lagt ut såg helt fantastiska ut. "50-tal möter 1700-tal" -hur spännande låter inte det liksom? Förväntningarna infriades så fort jag klev in genom dörren, och jag kunde knappt sluta fota. Bättre exempel på hur man kan kan göra en nybyggd lägenhet till något helt annat med kreativitet, stil och fantasi får man leta efter!
Bilderna får tala för sig själva.









Den avundsvärda garderoben...






Sängen, liksom väggarna, har Johanna målat. Fint va?












For a while ago I visited the swedish artist Johanna Öst, to photograph her amazing interiorstyle for the HSB blog. I like the pictures so much that I just have to show them here as well!
Johanna describe her and her boyfriend Henrik's style as "50s meets the 18th century" and I really love it.
I'll let the pictures speak for themselves.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

17 kommentarer:

Solanah sa...

Oh I just love her! And her house is perfection, thanks for sharing these!

xoxo
Solanah

Lyckans Smed sa...

Avundsvärt snyggt!

Tasha sa...

I LOVE their style!

Carrå Åsgård sa...

sminkbordet var ju helt fantastiskt fint! skulle passa jätte bra mitt sovrum ^^

Gila sa...

Oj, det är verkligen "all in"...nice!

Rebeccak sa...

Her place is amazing! The dolls are fantastic! Great shots.

vintage_bel sa...

Love Johanna and love your blog! Thankyou

Miss Tami Lee sa...

I used to follow Johanna on Live Journal, I love her style so much! Thanks for sharing :)

Nadja sa...

Jag brukar kika in på Johannas blogg lite då och då! Jag tycker hon har ett helt underbart hem!

ps, passar på att tipsa om ett fin fint påskpyssel! http://www.ensaligblandning.se/2011/04/diy-spring-flowers/
kram kram

Otaliga projekt sa...

Jag tror jag smäller av! Kanonfint!
Sarah

Sara sa...

Himla tjusigt hem!

Miss Tallulah Porkchop sa...

Her house is AMAZING. :)

sak sa...

Åh, herregud - jag blev just yr av inredningslycka. Vilken fantabulös lägenhet! Och superfina bilder som vanligt :)

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

Henne har jag beundrat i... tio år, ungefär! Hennes konst alltså. Förstår att det måste vara extrafantastiskt att besöka henne om man är inredningsintresserad!

trollslott sa...

Hej!
Lovely pics you've shot (once again).
Not so keen on the 18th century bits but I so much love kitchen and living room.
This blue and dark wooden brown fits perfect and so does the whole interior. Stunning!

Manda sa...

vilket fantastiskt fin hem! wow!

Du hoc Anh sa...

Elle a l'étoffe mignon. Je l'aime vraiment