tisdag 5 april 2011


Mitt första alldeles egna receptjobb
Idag har jag och Jessica ägnat oss åt något alldeles oerhört roligt; att arrangera och fotografera kakor. 8 sorters, till och med. Och inte bara för er den här gången, kära läsare, utan för en riktig tidning! Att assistera Mia har alltså inte bara lärt mig massor, utan även resulterat i att jag nu fått mitt första alldeles egna receptjobb och det är så himla bra och roligt.

Ovan, Jessica in action i våran tillfälligt byggda studio här hemma i köket.


Stökig rekvisita. Man vet aldrig i förväg vad som blir just den där pricken över iet på bilderna så det är bäst att vara förberedd med många alternativ!




Min gula krukros fick vara med på ett hörn i den fina, 50-talsinspirerade krukan från Åhléns.


En välförtjänt lunchpaus mellan kakorna!

Receptjobbet kommer finnas i Året Runt i maj.

My very first own "recipe job"
To be the assistant of pastry chef and food/baking journalist Mia Öhrn is not only extremely fun and teaching -it has now also resulted in payed work! A swedish weekly magazine has ordered a feauture of 8 cookie recipes from me, and I couldn't be more excited.
Today me and sweet Jessica made the photos for the feature, and it was so much fun!

Med vänliga hälsningar,
Miriam

18 kommentarer:

lisa sa...

åh ditt liv verkar vara så fint åh.

B-b-b-etty sa...

roligt! är lite avis, jag spenderar hela dagarna inomhus på jobbet...

Kristina sa...

Bravo. Grattis!

Äktenskapstyckaren sa...

Vad roligt! Vilken känsla det måste vara :)

underbaraclara sa...

Det ska jag definitivt köpa! Två av mina favoriter i samma tidning, måste blir underbart!

Unknown sa...

Looks like so much fun, I would be nibbling at half the food though!

Rakel sa...

Så herlig! :)

Harpa Jónsdóttir sa...

Så roligt! Grattis!

Anonym sa...

Jag såg dig på Rocket Room i fredags, du såg lika sur ut som på RR-jubileet i januari. Hade du inte roligt?
Du såg inte alls så leende ut som på dina poseranade bilder här - min visst var det du i svarta byxor resp. grön klänning, det såg jag ändå

jessica sa...

tack för en underbar dag miriam! fantastiska kakor och en rolig arbetsdag. sitter och retuscherar bilderna i skrivandets stund. mailar dig så fort den första är klar.

mirjam d.ä. sa...

Jag berättade för någon häromdagen -kommer inte ihåg vem det var nu men det är oväsentligt- om ditt kakreportage som är på gång. Personen -nu drar jag mig till minnes att det nog var farmor- frågade om hon fotade själv? och jag svarade att "ja det gör hon nog". Men tji fick jag. Och vilken snygg fotograf sedan! Så chic att det förslår.

Em sa...

Hej! Upptäckte din blogg idag, och jag vill bara säga... Du är så himla vacker! Jag dör lite av lycka för alla bilder du lägger upp! Tack för nätets vackraste blogg och för att du inspirerat mig att ta mod till mig och klä mig mer vintage. Nu ska jag lära mig lägga upp snygga lockar med mitt långa, tunga hår. x) <3
TACK!

Elina sa...

Kul, grattis! VIlken fin blogg du har!

Gunilla Byström sa...

Fantastiskt skoj! Grattis till avancemanget. The only way is up and forward, eller hur? : )

Anonym sa...

Åhh vad kul:) Stort grattis! du lägger väl upp sen i bloggen;)

Madeleine sa...

så fantastiskt roligt det måste vara att få göra egna recept och få dem publicerade!

Kajsa sa...

åh, så roligt!

Sara sa...

Nej så kul!!