söndag 3 april 2011


Inför påsken .3
Här om kvällen gjorde jag ett väldigt snabbt men fint litet påskpynt, för en ytterst billig penning. Jag använde...


...ett fat i på fot som jag tidigare köpt på loppis, en kruka minipåskliljor för 29 kronor från någon matbutik, några små kycklingar från samma affär och mossa som jag hade kvar sen i julas.


Jag drog resolut ut lökarna ur krukan, och delade upp dem till lite olika vaser och krukor. Sen klippte jag av botten av krukan och la i botten på fatet för ventilation och täckte över med jord. Med lite vatten som hjälp tryckte sen jag fast liljorna i jorden, bäddade om med lite mossa och satte dit kycklignarna. Voíla! Klart å betart.

Before easter .3
I made a supereasy and cheap flowerdecoration for easter the other night, with an old cake dish from a fleamarket, a bunch of easter lilies, some green moss left over from christmas and two small decoration chickens. I just cut off the bottom of the plastic pot the lilies came in, and placed it in the bottom of the cake dish to get some ventilaion. Then I covered it with dirt, placed the lilies in the middle and tucked in with the moss. Finally, I placed the chickens on top. All done!

Med vänliga hälsningar,
Miriam

4 kommentarer:

Tasha sa...

Absolutely adorable with those chickens. Great idea!

Anonym sa...

HImla smart med "ventilen" i krukan!!!

Gina Americana sa...

Cute & happy!

Elin sa...

Supergulligt! :-)