måndag 18 april 2011


Påskfint på Pärlans
Igår jobbade jag lördag på Pärlans, och då tempot var lite lugnare än på producerande vardagar passade jag på att fota lite. Vi har nämligen så rackarns påskfint just nu!
Till vänster i bild syns en bit av ett handritat påskkort vi fått av en ung koladiggare som vi är mycket stolta över.


De här blommorna har vi förresten också fått av en kolabeundrare, som tyckte att hela idén var så fin att han kom tillbaka med en bukett blommor som tack. Det är inte varje dag sånt händer!

Här är Mette, i full fart med att skära upp en sats Havssalt Vanilj. Passar finfint i påskägget!


Våra askarn har fått nya band i en krispigt linblomsgrön nyans om jag är vansinnigt förtjust i...


...och utanför dörren har vi fått fina flaggor i vaxad grön bomull med guldigt tryck, så man omöjligt kan missa oss när man går förbi på gatan.


I fönstret ståtar en gul pensée i en guldblommig kopp...


...tillammans med färggranna påskägg och ett knippe ljuvliga persikokvistar.


I slutet av dagen kom den grönögda skönheten Britta förbi och drack lite kaffe.


Tummen upp för helmatchat grönt och rött!


Some pictures I took yesterday while working at Pärlans, the caramelshop. 
We have decorated the shop for easter with flowers, feathers and eggs and it's so pretty! 
Just as pretty as Britta who stopped by in the afternoon to have some coffee.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

7 kommentarer:

Unknown sa...

Those boxes of candy look so sweet x

Evelinas Ekologiska sa...

åh vad fint :)
nästa gång jag åker till skolan måste jag titta in på pärlans!
/evelina - evelinas ekologiska hudvård

Carrå Åsgård sa...

vad lite blommor kan göra skillnad! superfint :)

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

Vad fint!! Kan man köpa fika hos er också eller är det till inbjudna vänner? :) Måste kolla in Pärlans nästa gång jag åker till Stockholm.

Emeli / lovely chaos sa...

Du har nog världens mysigaste jobb
<3

B-b-b-etty sa...

love my phone haha

Eva sa...

Så fantastiskt fint! Ska absolut titta förbi när jag kommer till Stockholm nästa helg. :)