måndag 26 januari 2009

Lördagswing på Chicago
Ännu en underbar kväll på Chicago, och denna gång med en Jack'n'Jill-tävling! Det går ut på att man anmäler sig som singel, och sen får en lottad partner för varje ny låt. Efter några danser blir 4-5 ledare och 4-5 följare uttagna till final, och då får varje par egen showtime. Jag var faktiskt med,vilket var väldigt kul! Dock var de andra som var med några riktiga rävar som är 100 gånger bättre än mig, så jag förväntade mig inte riktigt att gå vidare. Men, att titta på finalen var också roligt, och peppande för att bli bättre!
Fredrik och Gio intog dansgolvet...
...liksom Mackan och Madelin!
Madelin som förövrigt också alltid är otroligt avundsvärt klädd och friserad.
Mimmi vann förra gången...
...men den här gången blev vinnarparet Frida och Wille!
Grattis!
Härliga ställe...
Some pictures from this weekend's visit on Chicago Swing Dance Studio's saturdaynight-dance. Lovely as always!
Med vänliga hälsningar,
Miriam

4 kommentarer:

Anonym sa...

Heter det inte "förare" på svenska? Ledare är ju engelskans leader, men det låter väldigt konstigt på svenska.

The Freelancer's FashionBlog sa...

Mjäh mjäh mjäh jag är så avundssjuk! Jag vill också gå på dans! Men jag hinner inte för ajg har så fullt upp med jobb och burlessque. Snyft.

Miriam Parkman sa...

anonym: Jo du har så rätt så men ibland blir det lite svengelska!

the freelancer's fashionblog: Jamen jag är ju avundsjuk på din burlesquegrupp! Det vill ju jag också hålla på med... Vi kanske helt enkelt får byta någon gång;)

Sofia sa...

varför finns inte sånthär i min stad. snyft.