lördag 31 januari 2009

Nytt .1

Igår blev det en liten shoppingdag för mig, vilket var väldigt trevligt (såhär när studiebidraget precis har kommit, hehe). Huvudmålet var att köpa de fina, omtalade pyjamasshortsen i stickat siden från Twilfit, som jag länge velat ha. I julklapp fick jag en BH därifrån av min kära syster Jenny, som jag dock redan hade, så nu använde jag de pengarna + lite egna för att äntligen kunna köpa de lyxiga små shortsen! De är alldeles perfekta; höga i midjan och blusiga i vidden nertill. De kommer bli superfina att ha över strumpebandshållaren när det är lite kallt såhär på vintern!

Dessutom fick man ett par finfina angorasockar med på köpet, om man är med i deras kundklubb. Jag har velat ha de där sockarna länge också, så det var riktigt bra köp, med andra ord!

Vidare köpte jag en otroligt fin hårblomma på H&M och ett nytt läppstift på rea, för bara 50 kr. Finemang!

Läppstiftet har en riktigt mörk, djup lila-aktig färg som jag inte haft förrut, men som jag verkligen gillar!

Sen köpte jag en djupröd lammullskofta på Indiska också, men den kommer det bilder på senare.

I bought some gorgeous new treats yesterday;

a pair of knitted silk pyjamashorts from Twilfit, that I have wanted for a while. My sweet sister Jenny gave me money for it for christmas, so now I finally could buy them! They are completely perfect; high-waisted and frilly around the thighs. They will look great over my suspenderbelts on cold winterdays!

Since I'm a member of Twilfits customerclub, I also got a pair of lovely pink angorawool socks, for free when buying something from their pyjama-collection. I've wanted them for a long time as well, so it was all just great!

Further I bought a extremely beautiful hairflower at H&M, and a new dramatic, deep purple lipstick on the sale.

Material happiness...

Med vänliga hälsningar,

Miriam

6 kommentarer:

Secondhand Stella sa...

So pretty!

Miriam Parkman sa...

I know! Makes me happy, hehe...

spoonful sa...

wow vad fint :)

Elin sa...

Fråga: Räcker det med bara strumpor, strumpebandshållare och mammelucker under kjolen på vintern? Har själv inte vågat chansa, vill ju inte frysa. Men om du vågar så vågar jag :)

Miriam Parkman sa...

a spoonful of mint: Mmm jag vet! :D

elin: Ja, det gör det, åtminstone om man har en någorlunda varm kjol också! Och kanske inte planerar att stå och vänta på typ en buss i en halvtimme... Fast det går det med, man får dansa lite på gatan bara så håller man sig varm;)
Kör på!

Anonym sa...

very pretty!
fantastiskt, jag förstår inte vart man hittar dessa saker... de gömmer sig för mig :)