lördag 13 augusti 2011

Nytt och bra i tidningshyllan
Okej, kanske inte sprillans nytt såhär efter mitt semesteruppehåll, men ändå!
Hus och Hem har gjort en specialtidning som heter "Retro", och även om det inte är det bäst klingande namnet i mina öron blev jag ordentligt överraskad över dess excellnta innehåll. Den här tidningen har jag väntat på! Den är som Antikvärlden, fast utan de där artiklarna och specialreportagen om allmoge och rokoko som jag egentligen inte bryr mig om.

Tidningen "Retro" har blandade och personliga hemma-hos-reportage...


...och en strålande special om pinnstolar, där man kan lära sig allt om formgivare och årtal vilket kan vara till väldig nytta när man ska handla på loppis/antik. Dessutom upptäcker man vilken enorm mångfald det finns på pinnstolar! Tänk att man kan variera en sån enkel möbel på så många olika fantastiska sätt.


Och så lite mode! Underbart!
Vad jag kan se har det inte kommit ut något nytt nummer än, så det här ska fortfarande finnas i butik. Jag hoppas på fler nummer!
Och, tidningen "Retro", jag vill jobba med er. Om ni råkar läsa det här, hör av er!

A swedish interior style magazine has made a special issue; "Retro"! Just the kind of magazine I've been looking for. I'm hoping for more issues!

Med vänliga hälsningar,
Miriam

3 kommentarer:

Gila sa...

Klart läsvärd och kommer att sparas hos mig som referens ang lampor och stolar.

Annika, Hus o Hem Retro sa...

Hej Miriam! Vad roligt att du gillar vår tidning! Nästa nummer av tidningen kommer den 6 oktober, då har vi laddat med ännu fler nostalgitrippar! Men nuvarande nummer finns fortfarande i butik, eller så kan du beställa det på http://www.husohem.se/retrospecial . Följ oss gärna på Facebook, där hittar du fler likasinnade, tävlingar och roliga inlägg! /Annika, Hus & Hem Retro

Emmas husbestyr sa...

Hittade den i affären häromdagen. Alldeles alldeles underbar!!