fredag 19 augusti 2011

Sensommarfin
Än är det klänningstid och finskotid!


Åsa i turkost, jag i rödrandigt. Matchade alldeles perfekt med en liten bänk längs Djurgårdskajen i onsdags! Min klänning är en riktigt favorit och kommer från Old Touch, och skorna är sommarens älsklingar; "Mimi" från Swedish Hasbeens. Jag har klapprat runt i dem så fort jag fått chans! Jag rekomenderar att anmäla er till deras nyhetsbrev, så man får nys om deras garage sales. Annars hade jag aldrig haft råd med dem!
(tack förövrigt alla läsare som, när utförsäljningen var i början av sommaren, skrev till mig och tipsade. väldigt omtänksamt av er!)




Dessutom!
För er som har en iphone; följ mig på Instagram! Där kommer bilderna garanterat upp fortare än här på bloggen. Jag heter miriamethel så sök upp mig och säg hej!

Late summer dressing
It's still time for dress-up dresses and your favourite shoes! Me and my friend Åsa takes this very seriously. No knits or heavy shoes until it's fall! And that's at least two weeks ago.
My dress is from my favourite vintage shop in Stockholm, Old Touch, and my shoes are this summer's darlings; "Mimi" from Swedish Hasbeens.

Also!
If you have an iphone; follow me on Instagram! Pictures definately show faster there than on this blog. My name is miriamethel, so find me and say hi!

Med vänliga hälsningar,
Miriam

9 kommentarer:

Emma sa...

Miriam, din klänning är så jäklans fin! Önskar att jag kunde gå runt och vara så fin för jämnan, men jag tror inte att man skulle ses på med så blida ögon klädd så som polis, som jag hoppas bli snart... :) Ha det så bra, fortsätt vara ditt fina jag. /Emma

sweet harvest moon sa...

You both look lovely!

I love instagram too :)

Naomi sa...

Åh vilka fina skor! Roligt att du hittade något på Hasbeens-utförsäljningen :)

Ester sa...

Underbar kläning! :-) Och underbart foto!

Miss Tallulah Porkchop sa...

LOVING those shoes.

Unknown sa...

oh my ! sooooo pretty!
page

alittlevintagestory sa...

Love love your dress, the colours are beautiful.

Liisa sa...

önskar jag kunde lägga beslag på dendär klänningen! hoppashoppas jag stöter på dig ngn gång på chicago, så att man kan få ge en kram o gratta till en superfin blogg och stil!

Allt det gamla goda sa...

åh, så fin klänning! jag är djupt avundsjuk. läste att du är från härnösand, kolla gärna in mina inlägg från min norrlandsresa nu i somras, var nämligen i härnösandstrakten (utanför älandsbro)! de finns i menyn och heter "ångermanland I love you, del 1-5. :)