måndag 29 augusti 2011


Bästa presenten
I lördags var det Bondens Loppis på Katarina Bangata här i Stockholm, och jag fick den bästa presenten på länge av Britta; en souvenirvimpel från Härnösand!
Jag har länge varit avis på Brittas imponerande samling av vimplar, men nu har jag alltså en egen. Från min egen hemstad; hamn- och domkyrkostaden Härnösand! Fint som snus får man allt säga.  


Här är pinglan från Pajala själv, finast i stan som vanligt.



Hon hade också fyndat nya armband till sin samling; snajdigt värre! 

I got the best present this weekend from Britta; a 40s/50s souvenir flag from my hometown!
I've always been a bit jealous of her impressive collection of these cute flags, so she bought one for me. From my very own hometown! Big, big thanks to Britta, who also looked absolutely stunning, as usual.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

7 kommentarer:

Elin Häggberg // Teknifik sa...

Kul med ett armband gjort av mahjong-brickor! Schnygg schnygg och mahjong som är ett så förnöjsamt och klurigt spel!

Unknown sa...

What a perfect gift for you, and your friend looks beautiful.x

monamie ny blogg! sa...

fint med present :-)

B-b-b-etty sa...

du är så fiin ;D

Andi B. Goode sa...

That's such a lovely present. And Britta really does look stunning all the time!
-Andi x

Ella sa...

Underbart! Och eftersom jag också är en gammal Härnösandsbo så tycker jag såklart att den är extra fin! :)

Gila sa...

Häftigt majong-armband!