torsdag 1 september 2011


Cirkusmode
Såhär några månader efter alla andra har jag sett Water for Elephants. Jag tänker inte ge den någon länre recension, utan kort och gott konstatera att det var en film helt i smak för mitt romantiska, estetiska sinne. Modet och miljöerna i tidigt, fantasifullt 30-tal är helt underbart!






Reese Witherspoon är helt makalöst vacker.



So, months after everyone else I've seen Water for Elephants. I'm not going to give it a long review; it just simply suited my romantic, esthetic mind. The fairytalelooking circus fashion and environment of the early 30s is just amazingly done! Reese Witherspoon is looking utterly beautiful.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

7 kommentarer:

Kerstin sa...

Tack för tipset. Jag följer dina filmrekommendationer för de brukar passa mig med.Rekommenderar dig den estetiska serien "The Hour" i början på 50-talet som går på svt just nu. Mycket snygg kvalitetsserie.

Hanna sa...

Om än lite smörig så var filmen bra. Sjukt snygg med ljus och kläder. Håller med, en tjusig film! :)

Malin Elisabeth Palm sa...

Gillade verkligen filmen, men fullkomligt älskade boken!!

mirjam d.ä. sa...

ÅH! Jag har fortfarande kvar att se den. Som jag längtar.

olivia sa...

Åh, den har inte jag heller sett än. Ligger på filmlistan. Ser fram emot den väldigt dock, Reese Witherspoon är ju grymt snygg....

Emma sa...

Jag och en vän såg den på bio. Den är så otroligt fin, sorgsen och rolig på samma gång. Himla vacker film!

Lillgull sa...

Oh ja! Nu hoppar jag in och håller med! ;) En film helt i min smak.