söndag 4 september 2011


Vilken dag!
Ja, något annat kan man inte säga om den här söndagen. Det var 4 km loppis i Aspudden och fyndradarn sköt mot oanade höjder!

Ovan, jag och Britta på en behövlig fikapaus. Caféborden var dock tagna, men vad gjorde det när Britta precis köpt ett bord vi kunde använda?

På morgonen åt jag en ordentlig frukost och sen cyklade jag iväg för att precis komma till öppningen klockan 11.

Väl där stötte jag på mina vänner i Handsome Fred and his orchestra som stod och spelade på gatan. Fint som snus!


Såhär såg jag ut för dagen...


...med premiär för favorithöstskorna!



Britta var snygg som vanligt. Jag kan knappt sluta titta på henne ibland!



Jag fyndade massor, så det får komma lite i omgångar. Först ut är mina favoritfynd; en ljuvlig kaffekanna i pastellgult, som precis matchar med en karaff och tekanna jag har sen tidigare. Endast 20 kronor! Jag är gruvligt nöjd.



Sen, en liten men helt fantastiskt kudde från 50-talet i turkost och chokladbrunt. Den är ett sånt fint hantverk, matchar perfekt med mina andra loppiskuddar och kostade bara 30 kronor. Finemang!
Fortsättning följer!

Today was the day of the traditional "Recycling party"; 4 km of garage sale in Aspudden, Stockholm! I had the most awesome day today with Britta and we made lots and lots of finds. I'll tell you more about it later!

Med vänliga hälsningar,
Miriam

9 kommentarer:

B-b-b-etty sa...

jag blir ju generad! tack fina du! ;)

Ann sa...

AVIS på era loppisfynd! Och gillar speciellt modebloggarpose-bilden. Väldigt niotillfem-ig outfit faktiskt, fast med en vintagetouch.

Lisa sa...

åh så fint!

Allt det gamla goda sa...

man vill ju se mer, mer, mer! det låter som en härlig lång loppis, det där.

Naomi Abramowicz sa...

Jag var också där, det var en riktig toppenloppis! :)

Tommy sa...

Ser ut som ni hade en fin dag och gjorde många fynd! :)
Ska bli kul att se vad mer ni hittade för skatter ^^
Jag vill också passa på att berätta att jag är med och tävlar om ett mineralsmink-kit hos Helen på hiilen.blogg.se (check her out!) åt min underbara sambo!
/Tommy

Rakel sa...

Så fine fynd!
Kan jeg spørre om hvor du har kjøpt skoene dine? De var kjempefine :D

Johanna sa...

Jag var också där! Henrik tyckte han skymtade någon som liknde dig, så jag antar att han hade rätt! Vi hittade dock bara nya krokar till våra kökshanddukar.

Anonym sa...

Jag blir djupt imponerad över hur snygga ni är! Ni får det att se så enkelt ut.

Jag måste bara fråga dig, hur gör du din frisyr? Så fin o till synes så enkel.
Kan du kanske förklara för en ovan betraktare som är så sugen på att prova den själv?