tisdag 24 mars 2009

Fint hemma.
Efter sommaren ska ju jag flytta till Stockholm, och det går inte att låta bli att drömma lite om hur det ska se ut (även om jag varken har jobb eller lägenhet än, men det löser sig!).
UnderbaraClara har alltid så fina inredningsbilder, både från hennes eget hem och andras, och det är lite såhär jag också vill ha i framtiden.
Fina burkar i köket...
...och sånna här fina skafferilådor i glas.
Söta prydnadssaker...
...och hela porslinssamlingen, som förhoppningsvis ska få komma upp ur några lådor!
Jag spanar efter sånna här fina soffor på Erikshjälpen, och antagligen kommer jag hitta mer där också.
Avslutningsvis vore en kristallkrona inte så dumt!
After the summer I'm moving to Stockholm, and I can't help to dream a little about how my future apartment will look like. (I don't have an apartment or a job yet, but that will work out somehow!)
These inpirational pictures comes from darling UnderbaraClara.
Med vänliga hälsningar,
Miriam

6 kommentarer:

B-b-b-etty sa...

står du i sthlmsbostadskö? då får vi kanske ses och fika.

sån soffa vill jag gärna ha, i grönt. bara plats som saknas.

Anonym sa...

Det var den där bilden med skafferilådor som poppade upp i huvudet på mej då du sa att du ville ha sådana. Det är snyggt!

Jag har också gått omkring den senaste veckan och drömt om och inte tänkt på annat än att flytta hemifrån. Jag och Sara har kommit fram till att ljuskronor är superfint, särskilt på något annorlunda ställe där den bryter av lite och får en att haja till.

Anonym sa...

åh, vad fint!

Anonym sa...

Det är nästan lite läskigt hur alla de där detajlerna påminner om min systers lägenhet. Tänk dig soffan fast i "senapsguld" med lejontassar. Även idén om burkar i köket osv påminner jättemycket. Det är fina idéer du har där!

The Freelancer's FashionBlog sa...

Det är altid spännande med flytt till något nytt ställe. Skall du fytta till sthlm ensam?

Miriam Parkman sa...

betty lou: Hehe nä jag står faktiskt inte i någon kö än, men jag har några andra lite halvsäkra alternativ.
Men ja jag vill jättegärna träffas!

mirjam: Ja, vi kan ha så Mirjam!Tänk på det! hehe ;D

dessi: Ja eller hur!

karin: En sån soffa i senapsguld låter tjusigt! Jag tvivlar inte på att hennes lägenhet är fin i övrigt heller:)

the freelancer's fashionblog: Ja det är det! Jag vet dock inte riktigt hur det blir, för jag vill helst inte bo själv. Har några som är intresserade och som jag försöker övertala (som Mirjam här ovan) men de flesta av mina kompisar har egentligen andra planer för hösten. Så man kan väl säga att jag letar efter någon att dela med! För att dela hyra, och för att det är så otroligt tråkigt att komma hem till en tom lägenhet och äta middag själv.