måndag 23 mars 2009

Fintips!
Alice tipsade om den här sidan, som något jag kanske skulle gilla.
Och hon hade väldans rätt... Här kan man nämligen beställa nyproducerade, handgjorda vintageskor från tidigt 1900-tal till 1950-tal. Man bestämme material och färg och klack, och för att vara handgjorda är de inte så ruskigt dyra heller!
För dyrt för mig just nu, 170 dollar är det nog värt.

De är gjorda för dansare, så de lär nog vara väldigt sköna dessutom...



Klackutbudet! Inte så dåligt, va?

Sweet Alice gave me this link, since she thought that I would like it.
And she was so right...
At this site, you can order reproduction handmade vintagestyle shoes, with several personal choices! From different models, you chose colour, material, heel and so on. And it's quite affordable! To expensive for me right now, but I definately think that $170 is a fair price for a pair fo handmade shoes.
Thanks Alice!

Med vänliga hälsningar,
Miriam

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh!

Anonym sa...

Det är en underbar sida. Jag har mest varit sugen på 1800-tals- och de tidiga 1900-talsvarianterna, men det beror på att jag håller på mycket med historisk dräkt.

Fröken Finurlia sa...

Åh, vad mycket fina skor! Har du sett att Trina Dobbs i Uppsala säljer Remix-skor? Kika på www.jigwalk.com.
Mina Savoy är underbara att dansa både balboa och lindy i. Eller att bara gå omkring och vara snygg i. =)

Alice sa...

Your welcome, Dear!!! I'm so glad to hear that you like it, I was sure!!! i think it could be a great option.

A big kiss for you...

The Freelancer's FashionBlog sa...

Jag har också varit därinne och trånat och skulle vilja ha just de två modeller som du satt upp bild på. MEn hela köpet blir det knappast något av på en tid för att (1 - jag har inte råd men framför allt 2) - hur skall jag nåpnsin kunna väljaklack och färg? Jag skulle säkert hamna beställa 10 par skor för att få alla kombinationer jag vill :)