lördag 7 mars 2009

Tre tjusiga damer.

Idag var jag på öppet hus-kaffe för en 80-årig dam mamma känner, och det var så himla mysigt.

Kvinnan längst till vänster, Kristina, jobbar på Kupan ibland och är alltid lika tjusig i håret. Jag ska intervjua henne om gamla tider så småningom!

Today I followed mum to congratulate an old lady she knows for her 80th birthday, and it was so nice and cosy! I just love that atmosphere with old people, coffee, friendly talking and singing old psalms.

The elegant women to the left works at Kupan sometimes and I'm going to interview her soon about old times!

Med vänliga hälsningar,

Miriam

5 kommentarer:

julia sa...

vilka fina damer. kan verkligen tänka mig hur pojkarna stod på rad i deras yngre dar.

Anonym sa...

O, så tjusiga damer! Trevlig blogg du har, förresten.

Anonym sa...

ååå, vad jag bara älkar den här blogg, så fin så fin!

B-b-b-etty sa...

åh vad gulliga tanter. jag skulle vilja jobba som sällskapsdam, så får jag höra massa roliga historier om förr i tiden :D

åh vad jag saknar min gammelmoster! 96 år och helt klar i skallen och många roliga historier.

Anonym sa...

äldre människor har alltid de bästa historierna!