onsdag 29 april 2009

Att sko sig.

Idag har jag köpt skor. Igen. Och inte second hand den här gången, utan nya för fullt pris. Dyrt som attan blev det, trots att de är från ett så vanligt ställe som Din Sko, men jag hittar ju inga andra!

De svarta är till studentbalen, till min rubinröda, hellånga sidenklänning, och de bruna bara för att de är fina. Jag är dock lite osäker på om jag ska spendera såhär mycket, så vad tycker ni?

Har ni några andra förslag på balskor?

I have bought shoes. Again. And not vintage this time, no, completely new. Which is expensive!

The black ones are for my graduationprom, for my rubyred silkdress, and the brown ones are just because they're so pretty. But I'm not sure I should keep them. What do you think?

Do you have any other suggestions on promshoes?

Med vänliga hälsningar,

Miriam

8 kommentarer:

fröken lila sa...

jag tycker báda är jättefina, verkligen! tänkte själv köpa det bruna paret till sommaren nu, och ett till par med mindre klack.. men ja, dyrt är det ju. fast, i och med att de är i riktig skinn sá lär dem ju hálla ett tag ocksá..
förresten, när jag prövade dem var jag tvungen att gá ner en storlek i jämförelse med min vanliga storlek - var det samma för dig?

ToKataifi sa...

those shoes are so perfect...
so retro...

Emma Prené sa...

Det är lätt att man blir lite snål när man är van att köpa saker på second hand för några tior, så känner jag iallafall! :D Men de där skorna är sjukt snygga, så det är definitivt ett bra köp!!

Elina sa...

Jag brukar säga att man alltid behöver skor, bättre med ett par för mycket är för litet.

Ida sa...

De bruna är så fina, har stått och klämt på dem ett flertal gånger men aldrig kommit till skott. Priset tar ju emot lite. Men jag undrar, är de sköna att gå i?

emma sa...

Ett, eller rättare sagt TVÅ klockrena köp!

Magistra sa...

Jättefina skor, speciellt de bruna. Fast du kommer nog behöva ett par med lägre klack/balerinas också om du ska orka festa hela dagen/natten.

Lillgull sa...

Hm.. Bägge modellerna är ju väldigt fina och passar så bra ihop med din stil. De svarta liknar ett par som Betty Lou köpte tidigare i vintras..

Men -De bruna har jag själv varit och pillat på och jag skulle aldrig ha köpt dom för det priset och till den kvaliteén utan hoppats på att hitta ett par lika-samma på secondhand och i riktigt skinn. Man blir bortskämd av att köpa fina äldre skor till lägre pris och finare kvalitet..

Apropå balskor, jag har glömt vad du har för skostorlek...- har du tittat något på danshoppen(fin fina dansskor, lite dyrare än din sko-lite billigare än tex nilsons)?

På Rockabillyheaven.se har jag sett ett par jättefina,men är det din storlek..? http://www.rockabillyheaven.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=85&category_id=8&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=26

Eller de fina 40-tals pumpsen på lilly of the valey
http://www.lilyofthevalley.se/catalog/product_info.php/cPath/25_31/products_id/1878