torsdag 16 april 2009

Klä en kammare

Jag hade helt missat det här, men då är det tur att man har läsare med mera koll.

Av Maria Soxbo på Husligheter hade jag nämligen fått en Klä en kammare för ett tag sen! Det går ut på att hon utifrån en modebloggares outfit ska "inreda" ett rum, och här är min version. Mycket fint tycker jag! När det kommer till inredning gillar jag allt från snirklig jugend och lantlig sommarstugeidyll till geometrisk art déco och grafiskt designat 40/50-tal, så det är en salig blandning att ta vara på. Men jag tycker att hon gjorde det bra! Matsalsmöblemanget är helt underbart och en Emma-soffgrupp har jag velat ha länge. En kristallkrona och en Chanel-provdocka vore inte heller fel...

Läs mer här!

I got a "Decorate a room" from the swedish journalist Maria Soxbo, who owns the website Husligheter. It means that she "decorates" a room for a fashionblogger, after one of their outifts. I really like my version, since I like everything between jugend, countrylike summerhouse-style, geometric art déco and designed 40's/50's when it comes to interiorstyle.

Read more here!

Med vänliga hälsningar,

Miriam

2 kommentarer:

Dotti sa...

I'm so in love with this idea.
And your blog – by the way – too.

Kisses from Germany,

♥ Dotti

Miriam Parkman sa...

Oh thank you Dotti!