söndag 19 april 2009

Tre suddiga på en enkel dagens

Idag har jag sovit till klockan 12, städat, tvättat, bakat muffins och gått en entimmespromenad hem till Ida, som bor på andra sidan stan. Jag har kollat bilder till utställningen och sett en halv film om finskt svårmod. Jag är nöjd med att ha haft en sån skön dag fast jag ändå fått mycket gjort. Sånt är bra.

Dagens outfit är lite av en favoritoutfit, i all sin enkelhet.

Tunn blus med stråveck och knappar i form av flugor, Kupan eller Amnestyboden. Kofta från Åhléns och byxor från H&M.

Three unfocused pictures on a simple "today's outfit";

Thin blouse with darts and buttons shaped like flies, Kupan or Amnestyboden (charityshops). Cardigan from a swedish store called Åhléns and slacks from H&M.

I think this is one of my favourites, simple and comfortable.

Med vänliga hälsningar,

Miriam

6 kommentarer:

Espia Collection of References sa...

ME ENCANTA TU BLOG NENA
TIENES MUCHO BUEN GUSTO
HABLO DE TI EN MI BLOG
SALUDOS DE ARGENTINA

Miriam Parkman sa...

Gracias Espia!

I've studied spanish for five years, and that's about how much I remember... embarrasing. Well well.
I'm glad you like my blog! Unfortunately I can't reach yours, do you have and adress or a link?

Anonym sa...

Heeej :D jag har en rätt värdelös fråga men ändå^^

vad är det för läppstift du har? märke färg? Det såg så fint ut på dig, som kontrast till din hårfärg och ansiktston!

Tack å ha det fint!
MVH/Michelle

jessica/vintageportalen.se sa...

du är bra finfin du!

ps, kul att du tog min inbjudan på allvar och ville ansluta till vintagenätverket. din blogg är verkligen ett guldkorn!

Miriam Parkman sa...

michelle: Hej, ingen fara!
Jag har svarat förrut:)Jag använder Maybeline läppstift, färg "Rouge Passion" nr. 535, och läppenna från Max Factor, "Fire" nr. 12.
Kan starkt rekomenderas! Hyffsat billigt och bra. Och ja, jag gillar också färgen!

jessica: Tack själv du!
Och tack detsamma igen;) Jag ska fixa med det där så fort som möjligt, få med länkarna och så.

TuvaMinnaLinn sa...

Det röda läpparna är verkligen pricken över I.
Jätte fin är du!