lördag 18 april 2009

Fortsättning
-Björka Noir!
Idag fotade vi resten av kollektionen till min projektarbetesutställning, Björka Noir. Jag och Mirjam modellade för Ros/Pion/Ranunkel-setet, och Ida modellade för andra delen av Björk-setet.
Det var finare väder än förra gången -ingen snö och inget spåspiksregn-, men kraftig blåst är inte heller jättekul när man står i underkläder. Men men, det var det värt. Bra blev det!
Nathalie Bergström fotade igen, tillsammans med mig och Ida lite på sidan om. Emma var med som chaufför och assistent också!
Stort tack till alla som var med och hjälpte till.
Klicka upp bilderna så blir det bättre!
Men somsagt, det här är bara smakprov. Utställningen börjar den 28 april på Kulturmagasinet i Sundsvall!
foto: Ida Nordung och Miriam Parkman
Snälla använd inte bilderna utan att fråga först!
Vi värmde oss med filtar emellanåt...
Continueing on my projectwork "Björka Noir";
today we photographed the second part! It was windy and quite cold, but it was worth it.
Me and Mirjam modeled the Rose/Peony-set, and Ida modeled the other part of the Björk-set. Nathalie Bergström photographed again, together with me and Ida on the sides.
Emma drove the car to Sundsvall and assisted the shoot! Thanks to all of you for helping.
Click to enlarge the pictures, but remember that it's only a teaser! The "real" photos will come when the exhibition opens, 28/4 at Kulturmagasinet in Sundsvall.
photo: Ida Nordung and Miriam Parkman
Please don't use the photos without permission.
Med vänliga hälsningar,
Miriam

9 kommentarer:

Fröknarna Flor sa...

åh! det blir jättefint!

Kitten loves vintage sa...

Ser verkligen lovande ut, frisyrerna med blommor är SÅ fina, väntar med intresse på resten av bilderna!

Hanna Persson sa...

vilka underbara frisyrer, bra inspiration för framtida fester/baler :)
Det ska bli riktigt spännande att se slutresultatet.

jessica/vintageportalen.se sa...

hurra så fint!

ska bli jättekul att se allting i sin helhet sedan (i bloggen?) hoppas jag. tyvärr bor jag ju inte kvar i sundsvall längre, annars hade jag såklart kommit förbi på utställningen.

och du, en annan sak, du borde verkligen gå med i vårat vintagenätverk! maila till merry go round, alla nya medlemmar tas in via en omröstning, men jag är säker på att du skulle få komma med, din blogg är så fin.

nu blev det långt.
kram hej.

julia x 1000! sa...

Miriam p! Du ser jättebra ut. och assnygg i dräkten med,kul att den funkade!! är i ryssland nu men åker till sthlm imorgon:) spana in min blogg där jag dunkat upp lite bilder!KRAM!

Olivia sa...

Åh, vilka fina! Man riktigt kan se tillbaka i tiden på dessa bilder!

Miriam Parkman sa...

fröknarna flor: Tack! Det tycker jag med;)

kitten: Tack så mycket!
Frisyrer med blommor är det bästa jag vet när det kommer till håruppsättningar...

hanna persson: Tack! Somsagt, frisyrer med blommor är bland det bästa jag vet. Starkt inspirerade av Frida Kahlo (förstås), som hade en av tidernas tjusigaste frisyr. Och att ha riktiga blommor är en sån skillnad! För oss nordbor blir det ju lite dyrt, eftersom vi inte kan ha blomstrande trädgård året om som fröken Kahlo, men då blir det också desto lyxigare till fest och bal, som du säger. Men i sommar när våran rosenbuske blommar, då ska jag passa på flera gånger i veckan!

jessica: Tack, roligt att du gillar det!Självklart kommer allt komma ut på bloggen, Sundsvall är ju inte världens metropol direkt;)
Jag har sett lite om det där nätverket, och har nu mailat om medverkan. Så det blir nog av!Långa kommentarer är roligast,
kram!

juliaX1000: Ja den fixade ett och annat!;)
Det var fina bilder, och det ska somsagt bli kul att träffa dig så småningom.

olivia: Tack, vad roligt att du tycker det! Inspirationen är ju 30/40-tal, både ur ett svenskt, folkligt lantperspektiv, och de glamorösa Hollywoodfilmerna. Förhoppningsvis kommer det synas ännu mer på de färdiga bilderna!

Anonym sa...

:) http://www.youtube.com/watch?v=MWY4_GyLufI&feature=related

Nice, congratulations: Valter

Anonym sa...

http://www.plattenjack.de/index.php?main_page=popup_image&pID=456&zenid=f453d185bb1fd88264421158f72feb21