torsdag 2 april 2009

Två fina saker!

(och en lite mindre bra...)

Sånt som snabbar på vårlyckan;

1. Jag blev tillsammans med några andra riktigt fina bloggare länkad på ELLE's länklista över Sveriges fem bästa vintagebloggare! Det var nån vecka sen eller så nu, men ja allt hinner inte ikapp mig i tid. Hur som helst känner jag mig väldigt smickrad och glad för det, på samma sätt som jag blir glad varje gång någon annan läsare länkar. Tack ska ni ha för det! Här hittar ni Emma Aspelins länklista iallafall.

2. Vintage Darling-Jessica är tillbaka! Finfin ny sida, som ni hittar här.

Såhär fina bilder har jag saknat!
Den lite mindre bra saken är att jag just nu inte har så mycket tid för att blogga, som ni kanske märkt. Såhär på sista terminen innan studenten är det mycket som ska in, och jag har utställning för mitt projektarbete på Kulturmagasinet i Sundsvall den 28. Så, jag syr och planerar och ska fotar för fullt! Men det blir bra, så om ni har lite tålamod kommer det bli finfint innehåll här sen.
Two things that makes me extra happy right now;
(and one a bit less good...)
1. I was linked by swedish ELLE's Emma Aspelin, on a list for Sweden's five best vintage bloggers! Here you can find that.
2. One of my favourite bloggers is back! Vintage Darling-Jessica has started again, and that's just what we need for spring. You can find it here.
The less good thing is that I don't have so much time for blogging right now, as you might have noticed. It's just two and a half month left until my graduation, and there's a lot of things going on. But, if you have a little patience, the content of this blog soon will be oh so fine!
Med vänliga hälsningar,
Miriam

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Miriam! Med tanke på dina fina lockar så tänkte jag fråga vilken locktång du använder? Tänkte nämligen köpa en snarast. Tack för en fiiiiin blogg! Kram! Emmy

Aya Smith sa...

Your blog is wonderful, and I just love your look... I think I'm a fan! ;)

Miriam Parkman sa...

emmy: Hej! När jag gör pin curls använder jag en tång som jag köpte för 40 kr på rea på Åhléns, vet inte vad det är för märke (jag tror inte det är så stor skillnad). Men när jag lockar hästsvans och annat använder jag en plattång från GAMA, ett italienskt märke som finns på de flesta ställen. Mycket bra kan jag säga! Lycka till och roligt att du gillar bloggen:)

aya smith: Ohh how lovely! It feels cool to have a fan:)
Thanks!

jessica sa...

oh, snällkaramell!

tack för länken, jag rodnar lite här borta!

kram

Hanna Persson sa...

jag köpte ecoqueen idag, ska bli riktigt spännande att läsa reportaget om dig, det var iallafall mycket större än jag trodde. Kul för dig! :)
Hur fick du föresten den möjligheten?

Miriam Parkman sa...

jessica: Det var så lite så! Det är ju kul att du är tillbaka.

hanna persson: Vad kul, tack! Det var större än jag trodde också kan jag säga...
Jag blev mailad av frilansjournalisten Irmi Persson, som hittat bloggen och undrade om hon fick skriva om mig:)