onsdag 22 april 2009

Dagens!
Idag hade jag sovmorgon för första gången på flera månader, så då kände jag att det var dags att skärpa till mig lite. När man åker hemifrån halv åtta på morgonen och kommer hem samma tid på kvällen finns det inte alltid tid och ork för att vara så fantasifull, så då blir det mest gamla vanor som tar över påklädningen. Men, imorse när det fanns tid och var lite sol ute, var det dags för någt nytt!
Inspiration fick jag från det här fina uppslaget från tidningen jag skrev om i inlägget före;
Vi sportiga ungdomar, från maj 1945 -alltså nästan precis 64 år sen!
Min version blev tunn, randig kofta från H&M, som jag dock köpte för 31:- på Erikshjälpen igår. Sen den lånade dräktkjolen, bälte och skor från Kupan och strumpor med blommönster från Twilfit.
Och som pricken över i, mammas lilla cykelbrosch! Den är så söt med sin pärlemorpärla som lyse, även om den är lite sliten.
(och jag har en arm, den har bara försvunnit konstigt på bilden...)
Todays outfit, inspired by one article in the magazine I wrote about.
"We sporty teenagers" from may 1945, almost exactly 64 years ago!
Still so goodlooking...
My version is a striped cardigan from H&M, that I bought at Erikshjälpen for 31:- SEK yesterday. Then the borrowed suit-skirt, flowery stockings from Twilfit and belt and shoes from Kupan.
And of course, mum's little bikebrosch! It's so sweet, with it's pearlshine-light.
I can't say in words how happy I am that the summers slowly coming, since it's opening up 85% of my closet again...
Med vänliga hälsningar,
Miriam

13 kommentarer:

spoonful sa...

Vad fint med en cykelbrosch :)

Sofie sa...

Oj, vilken midja :)

Hanna Persson sa...

jag hittade en jeanskjol som såg ut ungefär sådär förra helgen, det här inlägget gav inspiration!

Ida Nordung sa...

men hejdu vilken fin brosch!

B-b-b-etty sa...

tjusigt!

ToKataifi sa...

like your 50's style..well-done girl... :)

emma sa...

darling så vackert!
tycker förresten att vi bör åka till birsta och handla underkläder nån dag :)

Elba sa...

hey snygging! oh. jag hittade ett cykelbrosch snarlikt din mors, på en välgörenhetsbutik här i surrey i höstas som Julia fick innan hon åkte hem. Väldigt tjusig. Jag själv fann mig en trumpet!

Anonym sa...

Har du läst Elsie Johanssons Nancy-triologi? Böckerna är delvis självbiografiska och handlar om en flicka som växer upp på 1940-talet.. Om inte så rekommenderar jag de starkt! Bland det bästra jag läst.

Anonym sa...

Hej, bli medlem på http://www.gratis5.se/user/register/tobias
en helt ny gratis-sajt! Jättelätt o få poäng eftersom den är nystartad!

Tamara sa...

I love the brooch so much! I have a growing number of brooches that just add that finishing touch to any outfit. I love that style. And the bike is so adorable!

Miriam Parkman sa...

a spoonfull of mint: Ja eller hur! Känns somrigt sådär.

sofie: Åh tack! :D

hanna person: Jeanskjolen på tidningsuppslaget, med hängslen? Den är riktigt fin, så om du hittat en i den stilen har duhaft tur!
Bra att det inspirerar.

ida: Ja det tycker jag med!

betty lou: Tack och bock!

nina malvada: Thank you very much!

emma: Jamen gärna det! Jag har 50 kr i bonuscheck på Twilfit nu, så jag ska nog slå till på de där trosorna iallafall... Och jag måste kolla mer efter balskor. Vi hörs! ;)

elba: Thanks raring! En trumpetbrosch låter himla stiligt hörrdu, håll utkik om du hittar flera;)

anonym: Åhå nä det har jag inte! Men det låter väldigt intressant... Det ska jag absolut kolla upp! Tack för tipset.

tamara: I agree! Brooches are a fantastic detail to any outfit. Especially funny ones! Like the bike:)

jessica/vintageportalen.se sa...

hurra vad tjusigt.