måndag 4 maj 2009



Besöksmåndag!
Ja hörrni, idag har jag haft förmiddagskafferep, med två trevliga journalister från en av Sundsvalls lokaltidningar!
Jag bjöd på min förmiddagafavorit, kardemummascones med hallon- och plommonsylt och grädde. Men de tog slut i ett nafs så jag hann inte få en bild förrän faten var tomma... Men sånt är bara bra, och tomma lite kladdiga fat har också sin charm.
Min mamma Louise är en mästare på blomsterdekorationer, och här har hon knåpat ihop vitsippor på finaste vis.
De trevliga journalisterna! Mer om dem senare.
Och så några fler fina vitsipps- och skillabuketter som mamma gjort...

...i köket och i hallen!

Det blir så vårigt må ni tro.

Today two journalists from a local paper in Sundsvall visited me, and we had a nice morning with coffee, cardamomscones with rasberry- and plumjam and whipped cream. They disappeared before I had a chance to photograph them, but empty servingdishes also have their charm.

The small bouquets of white and blue flowers are made by my mum, placed in the livingroom, the kitchen and the hall. They are the first flowers to come up in the spring in Sweden, and it's so nice to have them inside! The white ones are called "Vitsippor" and the blue ones "Skillor".

Med vänliga hälsningar,

Miriam

4 kommentarer:

underbaraclara sa...

hurra Miriam! vad kul att det gåt så bra för dig! Du förtjänar all framgång. vackra människa. Och vilket projektarbete sedan!

kram

Anonym sa...

Vilka fina blomsterarrangemang :)

elins sa...

så himla bra att du uppmärksammas tycker jag, för du förtjänar det verkligen!

jag undrar lite om du har några planer på att läsa vidare inom textil/hantverk nu efter studenten och isåfall var?

Miriam Parkman sa...

underbaraclara: Åh tack, jag blir så glad när du säger sådär! Jag är ju själv väldigt nöjd med både bloggen och mitt projektarbete, så då är det väldigt skönt när andra tycker det också, haha.
Tack för dina fina ord!
Kram!

ljuvligt hemma: Ja, somsagt, mamma är en hejare på det där!

elins: Åh tack igen! Jag blir verkligen jätteglad av att höra sånt:)
Jag ska inte läsa vidare på en gång efter studenten, utan jobba ett år, minst. Sen finns det mängder av utbildningar jag vill gå, som t ex olika vävkurser i Skara, Borås eller Glimåkra. Jag tycker också att "traditionell sömnad" på Sätergläntans folkhögskola låter kul, och kanske klänningsskrädderi på KY-utb. i Uddevalla om den får finnas kvar. Vi får se!