söndag 24 maj 2009

Sommartid, Klänningstid!
Snart börjar stora klänningssäsongen för min del, och säkert också för många av er läsare. Jag har dock upptäckt att det är lite tomt i garderoben, och jag skulle vilja ha en ny. Frågan är bara var jag ska hitta den! Posh Girl Vintage har som vanligt massor av fint, men det är ju också som vanligt alldeles för dyrt.
Har ni några tips?
Jag har iallafall fyndat den här underbara, oanvända 50-talssoldräkten på vintagebutiken.se!
Mer om det fantastiska stället framöver.
Sen har jag också vunnit de här finfina skorna för 60 kr på Tradera! Jag planerar att ha dem på studentdagen, vilket nog kan bli väldigt bra, för det är otroligt sköna.
I want a new summerdress!
Where to find it for an affordable price? Posh Girl Vintage has the most adorable dresses as usual, but they're not affordable...
I have though already bought two new sweets for the summer;
a fantastic deadstock 50's two piece-suit, from a website called Vintagebutiken.se, and a pair of shoes won at Tradera.
Now I just need some sun as well!
Med vänliga hälsningar,
Miriam

14 kommentarer:

Kajsa sa...

Hej Miriam!
Hoppas du minns mig, vi jobbade i köket på ett läger din mamma arrangerade förra sommaren på Lögdö bruk.
Jag har en klänning du kan få om du vill, min mamma hade den på 50-talet nån gång. "Gammelrosa" (egentligen vävd väldigt tätt i rött och vitt, men resultatet blir ju "rosa") och vinröda knappar och skärp till. Vill du veta hur den ser ut så kan du ju slänga iväg ett mail: KajsaE@hotmail.com
mvh, Kajsa Elfström

Marikka sa...

Fina klänningar, jag gillar speciellt den första med vid kjol.

rebecka sa...

Underbar soldräkt!

Här är några vintagebutiker:

http://www.vintagefashionguild.org/content/blogcategory/61/131/

:D

Josefin sa...

www.adorevintage.com är inte allt fö dyrt, annars brukar jag hitta liknande på by-loppisar och secondhand i småorter för några enstaka kronor. :)

Alex sa...

Hej Miriam!

Jag såg dom superfina vita sandalerna i storlek 35 som du hade lagt upp på tradera, tyvärr så jobbade jag när auktionen slutade, så jag undrar om jag skulle kunna få köpa dom utanför tradera, och för hur mycket i sånafall?

Skulle vara supersnällt, då du säkert vet hur svårt det kan vara att hitta tjusiga skor för små bebisfötter!:-)

Hittade inte din mailadress någonstans, därför skriver jag här, du får gärna svara med ett mail till alexbottoni@hotmail.com

hälsningar Alex

B-b-b-etty sa...

uuunderbar bikini! jag är väldigt sugen på en svart från esther williams, måste bara spara lite...

kolla ebay, där kan man fynda. annars tycker jag att du är ganska bra på att fynda själv på erikshjälpen etc. var till sivletto igår och jag hittade en helt underbar klänning bla, kände också innan att min sommargarderob var lite usel

rebecka sa...

just det ja.

www.etsy.com är bättre än ebay! det glömde jag säga XD

Ida sa...

Söta skor! Och även jag rekomenderar etsy.com, då slipper man bud-stressen som blir på ebay och tradera.

Joserfin sa...

http://www.tradera.com/VINTAGE-KLANNING-60-tal-sommarklanning-blommig-HELT-NY--auktion_92127083
är en himla vacker klänning och budet ligger nu på 249:- och går ut den 28 vid 21 tiden. (:

Make Me Up sa...

varför syr du inte några själv? Då skulle du kunna lägga upp en steg-för-steg-guide här i bloggen också =0)

Kram!

Make Me Up sa...

ps. jag hittade dig på en till inspiration-board. =0) Om du inte redan visste det förstås. Här är adressen. http://a-red-lipstick.blogspot.com/2009/05/blue-summer.html

Anonym sa...

Hej, läste om dej i Eco Queen och jag måste bara säga att jag tycker du är jättehäftig och söt! Ha det bra!

Miriam Parkman sa...

kajsa: Jomen självklart minns jag dig!
Jag har fått klänningen nu, och den är hur fin som helst. Den kommer upp här så småningom!
Tack:D

marikka: Jag med!

rebecka maria louise: Tack och bock för de tipsen! Etsy har jag spanat in några gånger, men jag ska nog kolla igenom det ordentligt nu.

josefin: Tack för den länken!
Jag hittar ju i princip allt på mina småstads-second hand-favoriter som erikshjälpen, kupan osv, men nu på sistone har det varit dåligt. Men det håller redan på att vända! :D

alex: Jag har skickat mail!

betty lou: Ja jag vet! Jag kommer känna mig snyggast i stan i den där i sommar, hehe. Hoppas du får esther williams-bikinin!
Jag brukar kolla ebay, men tycker faktiskt att det är ganska svårt. Det finns så otroligt mycket, och jag hittar då aldrig något i de priser du fyndar! Men men...
Sivlettoklänning lät dock inte heller dumt!

ida: Ja, okej, jag får somsagt ta mig en ordentlig titt där...Tack!

josefin: Ja den var jättefin! Men tyvär alldeles för stor för mig... Och när den är så fint sydd är det synd att sy in, så då kan någon som har den rätta storleken få den istället:)

linn ekholm: Haha jo det förstås... Jag har mönster och tyg till två klänningar jag tänkt sy framöver, men det var bara det att jag ville ha en klänning nu, innan studenten. Men kanske hinner jag sy en! Och kanske kan det bli en steg-för-steg-instrukton.. ;)
Och tack för tipset! Det är värst vilken koll du har.

anonym: Åh vad roligt! Tack så mycket! Ha det bra själv:)

Lisa sa...

Min farmor gick bort i februari och jag kan inte säga hur glad jag är att hennes skor har kommit i din ägo. Jag hoppas dem får uppleva ännu lite galej!