fredag 8 maj 2009

Tips!

Kolla in Vintageportalen-Jessicas inlägg om sommarens finaste badkläder. Inte illa! Som hon skriver, det börjar synas fler och fler höga trosor och det jublar vi för. Den ljusblåa med volanger här ovan är min favorit!

Men, smått fattig och händig som man är håller jag faktiskt på att sy en egen bikini, så att den verkligen ska passa. Förhoppningsvis. Den är knallröd (förstås), i balconettemodell med vitt halterneckband, och höga trosor med vitt midjeband och sex vita knappar. Ganska klassiskt, men jag tycker att det är fint! Jag måste ju passa på så länge jag har tillgång till skolans supermaskiner, och det är bara en månad till ungefär. Håhåjaja.

Check out Vintageportalen-Jessica's post about this summer's cutest swimwear! We all cheer for the high panties slow comeback, and for the retro-styles. My favorite is the lightblue one in the picture!

But, I haven't got all the money in the world, so I'm actually sewing my own bikini right now! It's lipstickred, with a balconettebra with a white halterneckstrap and, of course, high panties, also with a white ribbon and six white buttons. Hope it will fit!

Med vänliga hälsningar,

Miriam

3 kommentarer:

Cicci sa...

Underbart med rejäla badkläder! Själv har jag redan köpt en baddräkt men man skulle kanske vilja visa liite mage också, iaf någon gång... :)

Mimo (fashion stylist i Paris) sa...

Oh vilken fin bikini! Jag har ingen aning om jag passar i en sådan modell, men jag skulle vilja prova (:

jessica/vintageportalen.se sa...

oh, tack för att du länkade till mig. och vad roligt att du gillade mitt inlägg!