lördag 16 maj 2009

Björk-setet
Brudklänningen
Här kommer de sista bilderna från min utställning, Björka Noir. De visar brudklänningen som jag sydde till min storasyster Jenny i augusti förra året, men som till själva utställningen fick ett nytt brudbälte vävt av slamsorna som blev över från klänningstyget.
foto: Nathalie Bergström
modell: Ida Nordung
Använd inte bilderna utan att fråga först!
Jenny och Joakim på bröllopsdagen.
foto: Magnus Pettersson
Idag var det dessutom världens guldbröllopsparad i lokaltidningen, så de får också vara med.
Jenny vacker som en dag!
foto: Miriam Parkman
Klicka gärna upp de här annonserna, så syns de bättre. Visst är hon uppe till höger alldeles underbar?
The last pictures from my exhibition!
It's the second part of the Birch-set; the weddingdress, made for my bigsister Jenny in august last year. For the exhibition I had made a new belt for it, woven from the pieces that was left over from the dressfabric.
photo: Nathalie Bergström
model: Ida Nordung
Please don't use any of the pictures without asking!
The other pictures are from my sister's weddingday, and I still think she was one of the most beautiful brides I have ever seen. The black and white-photo is taken by Magnus Pettersson, and the other ones by me.
Also, there was an anniversaryparade in our local paper this morning, so I added them too!
Med vänliga hälsningar,
Miriam

7 kommentarer:

Jacqueline sa...

Jättefint med färgbild!

Solanah sa...

Oh how beautiful!

Anonym sa...

Super Beautyfull!
Helt fantastiskt!
Vilken Brudklänning!
Din systers bröllop måste varit vackert!
Önskar Dig en bra Söndag!
Har Du inget för Dig får Du gärna besöka mina bloggar(se nedan)!
Hälsningar
Stevie
http://www.metrobloggen.se/esthonianangel
http://www.metrobloggen.se/stevie

Dmytro sa...

du eller din syster köpte 4 koppar tillverkade av gefle förra lördagen på erikshjälpen. råkar du veta vad modellen heter? svara gärna här i kommentatorsfältet

Miriam (fast en annan sån) sa...

Jösses! Tjusigt värre! klänningen (såsom hela bröllopskalaset måste ha varit) är vacker som en dag, verkligen!:)

Miriam Parkman sa...

jacqueline: Ja det håller jag med om!

solanah: Thank you very much!

werner stevie: Tack så mycket! Roligt att du gillar det. Jag ska kolla din blogg när jag får tid.

dmytro: Ja jo min syster köpte fyra gröna koppar, men vet inte vad modellen heter. Du får fråga på hennes blogg, http://egosumsara.blogspot.com.

en annan miriam (trevligt!): Tack och bock! Det var en väldigt trevlig bröllopsdag, och jag är fortfarande väldigt nöjd med klänningen. Roligt att du också gör det!

Miss Woody sa...

these photos are somptuous!