torsdag 7 maj 2009

Till Sara
Min storasyster Sara fyller 20 år idag, så därför blir det dagen till ära ett inredningsinlägg från hennes fina rum! Hon bor i ett hus på folkhögskolan i Malung, där hon spelat och dansat folkmusik hela året.
När hon spelar kan det svänga ordentligt!
Här spelar hon tillsammans med sin kompis Pippi.
I Saras rum finns mängder av second hand-fynd, i alla möjliga stilar.
Tapeten är storslagen.
(och det är mina fula, röda papilljotter som ligger där och dräller)
Mamma läser i sängen.
Ute i deras gemensamma vardagsrum.
Sara själv!
Fint sätt att förvara hårblommor på.
Ett gammalt leksakspiano från en loppis i Tyskland om jag inte minns fel, och en fin gammal 50-talstermos.
I deras kök.
Sen Saras glasögonsamling...
...och den vattnande grodan.
Ljuslyktor och tillsist, en av Saras finfina idéer; fönsterdekoration i form av gamla diabilder! Det blir jättefint, och när solen lyser in blir det bildvisning på golvet.
It's my bigsister Sara's 20th birthday today, so I thought that I should show you some pictures from her nice and cosy room. She lives in a house at a school, where she plays Swedish folk music.
It's a mix of all kinds of styles, with lots of second hand- and vintagefinds. I hope you like as musch as I do!
Med vänliga hälsningar,
Miriam

4 kommentarer:

Hanna Persson sa...

och dääär föll poletten när om vem du är!

Miriam Parkman sa...

Haha jaså? Då får du berätta mer!

Hanna Persson sa...

Ja eller jag hade ingen aning om att du är saras syster, henne har jag däremot lite koll på genom att hon spelar musik (tror vi har lite gemensamma kompisar också). Ni är inte så lika varandra så det är inte helt självklart, men det borde vara det för ni är väldigt söta bådatvå :)

Emma - EoE diary sa...

Åhhh den där tapeten är ju helt underbar. Om någon vet vad den heter får ni gärna skriva det här.
Kul ide med diabilderna förresten, det måste jag testa!