söndag 1 maj 2011


Fyra dagar med ny frisyr
I tisdags var jag åter hos Sarah/Retroella, och fräschade upp min frisyr med ny färg och kortare längd. En sån känsla!


Just färdig på salongen, med nylagt hår under scarfen.


Sarah var söt i puderrosa jumperset och snajdiga glasögon.


Efter besöket lät jag lockarna torka i solen på café Louie Louie tillsammans med mina vänner Anna och Christopher. Alla tiders!


Dagen efter såg det ut såhär; utkammat men instoppat i ett nät, invikt in till en tight låtsaspage med scarf.
Turkos blus köpt i England, mintgrön kofta från H&M.


Dagen därpå gjorde jag samma frisyr igen, fast med en röd/vit/blå scarf istället. Luggen är endast utkammad från sina två pin curls, sprayad och lätt tuperad vid rötterna, och sen säkrad med en liten hårnål vid toppen. Med andra ord -inte alls komplicerat!
Rödvitrutig blus från Judits second hand, jordgubbsröd kofta från Polarn o. Pyret, grönrödrutig jacka från Pendleton/Americana.


Nöjd fröken!


På den fjärde dagen kammade jag ut lockarna, och återanvände den vita scarfen och den mintgröna koftan. Ja, så kan fyra dagar te sig i mitt liv! 

Four days with a fresh hairstyle
This tuesday I re-visited the great hairstylist Sarah/Retroella, to put some new colour and freshness in my hair. And, it turned out so perfect! Just like how I wanted it.
On day one, I let the pin curls dry in the sun at a café with my dear friends Anna and Christopher. On day two I combed the curls out, and put them up in a hairnet to a tight faux bob. On day three I re-made the faux bob, but with a red scarf instead of the white one and with a neater fringe. On day four I let the curls out and re-used the white scarf. And that's about it!

Med vänliga hälsningar,
Miriam

16 kommentarer:

Unknown sa...

Your hair looks great, loved that you got it look so fabulous for four days! x

marcela sa...

Så pent! Jeg lurer meg på om hvor lang tid tar det til å lage sånne frisyrer. De er så fine men de ser veldig vanskelig ut til å lage! hehe

Rakel sa...

Så fin du ble! Har vurdert å klippe håret mitt enda kortere før sommeren, og nå fikk jeg enda mer lyst! :)

Erica sa...

Du är så himla grann! Perfekta frisyrer och ett fantastiskt leende!

Anonym sa...

Fin du är, särskilt sista bilden ser så härligt somrig ut :)

Vart kommer din röd/vitrandiga båtringade top ifrån?

trillivippa sa...

Du är alltid så tjusig, en riktig inspirationskälla!

Miss Woody sa...

lovely you !

Anonym sa...

Fint!Var har du hittat den röd och vitrandiga tröjan?

Miriam Parkman sa...

Tack och bock kära ni!
Den båtringade randiga tröjan kommer också från Polarn o. Pyret, förra året. De har samma modell i år igen, fast i grönt och rosa. Dock är det barnstorlekar, så den jag har är egentligen för 11-12-åringar. Men, Polarns storlekar är stora så de är som en vuxen XS! Dessutom har de faktiskt en liknande variant i vuxenstorlek i år, nu när jag tänker efter. Spana in den! De har väldigt bra kvalité så de är värda sina slantar.

Yoko sa...

Den perfekta luggen! jag älskar den mintgröna koftan!

Äktenskapstyckaren sa...

Läckert! :)

Lidyll sa...

Herlig blogg og herlig hår! Må bare smile og titte mer rundt her inne! Jeg har lagt meg til som følger*smile*

mirjam sa...

Jag vet nog ingen fler än dej som använder ordet snajdig. Och särskilt gillar jag den sista bilden av dej. Så vårig och så fin! KRAM

jessica sa...

finaste fröken!

Aimee and Harriett sa...

You look beautiful, I especially like the white bow x

karin sa...

men vad fin du är i håret, vackert! :)