lördag 21 maj 2011


Sommar på Pärlans .1
I veckan har jag skyltat om i fönstret på Pärlans, på tema "Sommarfest". Glasflaskor och snapsglas prydda med gamla originaletiketter från numera nedlagda Hernö Bryggeri blev vaser till pioner, rosor och syrener, och jag är så förtjust i resultatet!
Fortsättning följer.

Flaskor från Åhléns och Erikshjälpen, etiketter från Blå Porten Antik och Loppis i Ramsås/Härnösand.



Summer at Pärlans .1
I redecorated the window of our shop, on the theme "Summerparty". Bottles and
tiny liquerglasses became vases for peonies, roses and lilacs, and I'm so pleased with the result!
To be continued.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

5 kommentarer:

Linda Pierre sa...

Har läst om Pärlans ett bra tag nu men ännu inte pallat mig dit. Ska bli ändring på det :) Tipsade våra läsare på förstasidan av SocialaMedier.se om din fina skyltning och Pärlans. /Linda

Gila sa...

Fint! Antar att du jobbar där?

Rakel sa...

Har lyst til å reise til Stockholm igjen, sist gang var i 2001 tror jeg, og da bare et lite stopp før jeg dro videre til Norrkøping!
Gleder meg til å se mer av ustillingen! :)

mirjam sa...

o så fint! om detta är en iphonebild så är jag näst intill helt övertygad. jag BEHÖVER en iphone.

Yoko sa...

håller med förste talare! ska pallra mig dit såfort jag har lämnat in uppsatsen...liksom lite för att fira alla plågsamma dagar utan min dotter!

Pioner..det är en av de vackraste blommorna i hela världen....efter camelia och och och....